Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3582
Title: Готовність школи до змін як умова ефективності освітніх реформ (за результатами досліджень зарубіжного реформаційного досвіду)
Other Titles: The School Change Capacity as a Condition of the Effectiveness of the Education Reforms (the Results of the Research of the Foreign Countries Education Rreform Experience)
Authors: Сбруєва, Аліна Анатоліївна
Sbruieva, Alina Anatoliivna
Keywords: школа
school
освітня реформа
education reform
освіті зміни
educational change
готовність до змін
change capacity
зарубіжний реформаційний досвід
foreign countries education reform experience
Issue Date: 2005
Publisher: СумДПУ ім. А. С. Макаренка
Citation: Сбруєва, А. А. Готовність школи до змін як умова ефективності освітніх реформ (за результатами досліджень зарубіжного реформаційного досвіду) [Текст ] / А. А. Сбруєва // Педагогічні науки : збірник наукових праць. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2005. − Ч. 2. – С. 177–183.
Abstract: У статті аналізуються концепції провідних освітніх теоретиків англомовного світу, що визначають сутність готовності навчальних закладів до змін. Зроблено висновки про умови ефективності сучасних освітніх реформ.
The article is devoted to the analysis of the conceptions of the school change capacity by the well-known in the English-speaking countries educational theorists. The conditions of the effectiveness of the education reforms are summarized.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3582
Appears in Collections:Наукові видання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.