Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3188
Title: Специфіка використання організаційних форм і методів навчання математики з метою розвитку творчого мислення учнів
Other Titles: Specific of the Use of Organizational Forms and Methods of Teaching Mathematics with the Purpose of Development of Creative Thought of Student
Authors: Чашечникова, Ольга Серафимівна
Chashechnykova, Olha Serafymivna
Keywords: навчання математики
творче мислення
форми навчання
методи навчання
уроки корекції знань і вмінь
«Уроки ерудитів»
studies of mathematics
creative thought
forms of studies
methods of studies
lessons of correction of knowledges and abilities
«Lessons of erudites»
Issue Date: 2013
Citation: Чашечникова, О. С. Специфіка використання організаційних форм і методів навчання математики з метою розвитку творчого мислення учнів [Текст] / О. С. Чашечникова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – №5 (31). – С. 187–197.
Abstract: Проаналізовано та розглянуто специфіку вдосконалення традиційних форм, методів і прийомів навчання математики з метою формування й розвитку творчого мислення учнів в умовах диференційованого навчання математики. Запропоновано критерії вибору в конкретному випадку форми модифікації організації занять і методів навчання. Особливу увагу приділено урокам корекції знань і вмінь та «Урокам ерудитів». Теоретичні положення ілюструються конкретними прикладами.
The specific of perfection of traditional forms, methods and receptions mathematic studies, is analyzed and considered with the purpose of forming and development of students’ creative thought in the conditions of the differentiated studies of mathematics. The main features of choice of methods and techniques of training, which are adequated to the goal of creative thinking of students are highlighted. The author notes that the effectiveness of choice of the type of modification a certain type of lesson aim of creative thinking in learning mathematics is based on the use of appropriate teaching methods: inductively-reproductive, reproductive, deductive-generalized reproductive, heuristic-inductive, deductive, heuristic, heuristic generalizations, inductively research, deductive and Research; generalized study. The criteria of choice are offered in concrete case modification form of organization of employments and methods of studies. The choice of teaching methods affect a variety of factors : learning objectives , content topics specific classes , study time , students their age, level of fitness, physical infrastructure of the institution, the preparedness of students. In order to develop the creative thinking of students talking about dominance or oral presentation of a teacher or independent work of students at the stage of exploring new material. The special attention is spared the lessons of correction of knowledges and abilities and «Lessons of erudites». Theoretical positions are illustrated concrete examples.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3188
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Spetsyfika vykorystannia orhanizatsiinykh form i metodiv.pdf654,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.