Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3000
Title: | Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (організація емпіричного дослідження) |
Other Titles: | Psychological Features of Self-Regulation of Behavior in Elder Preschoolers (Organization of Empiric Research) |
Authors: | Усик, Дмитро Борисович Usyk, Dmytro Borysovych |
Keywords: | саморегуляція поведінки тривожність самооцінка регулятивна функція компоненти психічної саморегуляції self-regulation of behavior anxiety self-esteem regulatory function components of psychic self-regulation |
Issue Date: | Mar-2016 |
Citation: | Усик, Д. С. Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (організація емпіричного дослідження) [Текст] / Д. С. Усик // Теоретичні і прикладні проблеми психології : збірник наукових праць. – Сєвєродонецьк : Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2015. – № 3 (38), Т. 2. – С. 303–310. |
Abstract: | У статті розглядаються аспекти проблеми саморегуляції поведінки у старших дошкільників. На основі аналізу емпіричних досліджень виокремлено показники саморегуляції поведінки дошкільників. Визначено структуру методичного комплексу дослідження саморегуляції поведінки у старших дошкільників. In the article were shown methodological and methodical aspects of the problem of behavior’s self regulation in elder preschoolers. Indicators of self-determined behavior of preschool children were determined on the base of empirical studies' analysis. The structure of methodical complex of research of self-regulation behavior in elder preschool children was determined. |
URI: | http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3000 |
ISSN: | 2219-2654 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Psychological features of self-regulation of behavior in elder preschoolers (organization of empiric research).pdf | 570,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.