Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3000
Title: Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (організація емпіричного дослідження)
Other Titles: Psychological Features of Self-Regulation of Behavior in Elder Preschoolers (Organization of Empiric Research)
Authors: Усик, Дмитро Борисович
Usyk, Dmytro Borysovych
Keywords: саморегуляція поведінки
тривожність
самооцінка
регулятивна функція
компоненти психічної саморегуляції
self-regulation of behavior
anxiety
self-esteem
regulatory function
components of psychic self-regulation
Issue Date: Mar-2016
Citation: Усик, Д. С. Психологічні особливості саморегуляції поведінки у старшому дошкільному віці (організація емпіричного дослідження) [Текст] / Д. С. Усик // Теоретичні і прикладні проблеми психології : збірник наукових праць. – Сєвєродонецьк : Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2015. – № 3 (38), Т. 2. – С. 303–310.
Abstract: У статті розглядаються аспекти проблеми саморегуляції поведінки у старших дошкільників. На основі аналізу емпіричних досліджень виокремлено показники саморегуляції поведінки дошкільників. Визначено структуру методичного комплексу дослідження саморегуляції поведінки у старших дошкільників.
In the article were shown methodological and methodical aspects of the problem of behavior’s self regulation in elder preschoolers. Indicators of self-determined behavior of preschool children were determined on the base of empirical studies' analysis. The structure of methodical complex of research of self-regulation behavior in elder preschool children was determined.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3000
ISSN: 2219-2654
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.