Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2967
Title: Методика опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів
Other Titles: A Method of Mediated Correctional Management of Pupils of Junior Classes Development
Authors: Золотарьова, Тетяна Вікторівна
Zolotarova, Tetiana Viktorivna
Keywords: мета
завтрашня радість
розвиток
корекція
управління внутрішніми процесами
системи «особистість» і «дефект»
учні 0–4 класів
aim
tomorrow’s gladness
development
correction
management of internal processes
«personality» and «defect» systems
pupils of 0–4 forms
Issue Date: 2013
Citation: Золотарьова, Т. В. Методика опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів [Текст] / Т. В. Золотарьова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 3 (29). – С. 176–191.
Abstract: У статті пропонується міжпредметно-внутрішньопредметна методична система опосередкованого корекційного управління розвитком учнів молодших класів, яка складається з синергетичних методів корекції та розвитку. В основі методики покладено принцип завтрашньої радості, принципи синергетики, міжпредметні та внутрішньопредметні зв’язки. Методика сприяє становленню в молодших школярів уміння правильно ставити проміжні та кінцеву цілі, долати труднощі, які виникають у процесі досягнення мети. Зміст методики продемонстровано на прикладі уроків образотворчого мистецтва та математики.
Intersubject-intrasubjectical methodical system of mediated correctional management of pupils of junior classes development, which consists of sinergetical methods of correction and development, is offered in the article. Principle of tomorrow’s gladness, principles of synergetics, intersubjectical and intrasubjectical connections are in basis of the method. A method is instrumental in developing in junior schoolchildren the ability to put intermediates and ultimate aims correctly, to overcome difficulties, which arise up in the process of attainment of the aim. Content of method is demonstrated on the example of lessons of fine art and mathematics.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2967
Appears in Collections:Статті
Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metodyka oposeredkovanoho korektsiinoho upravlinnia.pdf607,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.