Ідеї А. С. Макаренка щодо проблеми організації педагогічного колективу

Анотація
У статті проаналізовано основні ідеї А. С. Макаренка щодо проблеми організації педагогічного колективу і вдосконалення педагогічної майстерності та педагогічної взаємодії. Розглянуто погляди видатного педагога на роль особистості вихователя у виховному процесі, на організацію навчального співробітництва, простежено педагогічну ретроспекцію досвіду А. С. Макаренка в організації професійної діяльності вчительського колективу. Наголошено на необхідності використання провідних ідей педагога щодо впливу колективу на формування особистості, значення самоосвіти як фактору професійного становлення вчителя.
The paper analyzes the main ideas A. S. Makarenko on the problem of teaching staff and improving teacher skills and teacher interaction. Considered an outstanding teacher views on the role of the individual teacher in the educational process, the organization of educational cooperation traced teaching experience retrospection A. S. Makarenko of teacher professional team. The necessity of the use of the leading ideas of the teacher on the impact on collective identity formation, self-importance as a factor in teacher professional development.
Опис
Ключові слова
педагогічний колектив, вихователь, педагогічна майстерність, педагогічна техніка, педагогічна взаємодія, навчальне співробітництво, співпраця, педагогічний досвід, професіоналізм, самоосвітня діяльність, teaching staff, teacher, teaching skills, educational technology, teacher interaction, educational cooperation, collaboration, teaching experience, professionalism, self-education activities
Бібліографічний опис
Шарненкова, Т. О. Ідеї А. С. Макаренка щодо проблеми організації педагогічного колективу [Текст] / Т. О. Шарненкова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 3 (29). – С. 154–161.