Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2945
Title: Колективістська педагогіка А. Макаренка у її значенні для сьогодення і в перспективі
Other Titles: Collectivistic Pedagogy of A. Makarenko in its Significance for the Present and in the Future
Authors: Андрущенко, Віктор Петрович
Andrushchenko, Viktor Petrovych
Keywords: особистість
колектив
суспільство
колективістська педагогіка
дисципліна
відповідальність
обов’язок
трудове виховання
individual
collective
society
collectivistic pedagogy
discipline
responsibility
duty
labor education
Issue Date: 2013
Citation: Андрущенко, В. П. Колективістська педагогіка А. Макаренка у її значенні для сьогодення і в перспективі [Текст] / В. П. Андрущенко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 3 (29). – С. 3–9.
Abstract: У статті аналізуються актуальні для сучасної освітньої системи елементи й постулати колективістської педагогіки А. Макаренка. Розглядається Макаренківська теорія формування дитячого колективу як своєрідна за прийомами втілення, тонка за інструментовкою методика індивідуалізації виховання, яка не тільки не суперечить сучасним людиноцентристським підходам, що впроваджуються в освіту, але й створює для них своєрідне соціальне підґрунтя. Актуальне завдання сьогодення – поєднати особистісний вимір у педагогіці, освіті з таким феноменом, як колективістські взаємини, колектив. Розгорнути конструктивну, людинотворчу функцію колективу й поєднати її з людиноцентристськими підходами є важливим завданням сучасної педагогіки. Досвід А. Макаренка в цьому є вагомим і незаперечним.
The article analyzes elements and postulates of collectivistic pedagogy of A. Makarenko, that are relevant to the modern educational system. It considers А. Makarenko’s theory of forming children’s collective as original in techniques for its implementation, delicate instrumentation technique for education individualizing, which is not contrary to modern human-centric approaches being implemented in education, and also creates a kind of social background for it. Actual task of today is to combine personal dimension in pedagogy, education with such phenomena as collectivistic relationship, collective. To expand constructive, human-creative team function and combine it with human-centric approaches is an important task of modern pedagogy. Experience of A. Makarenko is significant and undeniable.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2945
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolektyvistska pedahohika A. Makarenka.pdf606,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.