Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2671
Title: Computer Tools “Trace” and “Locus” in Dynamic Mathematics Software
Other Titles: Компьютерные инструменты «След» и «Локус» в программах динамической математики
Authors: Drushliak, Maryna Hryhorivna
Друшляк, Марина Григорівна
Keywords: dynamic mathematics software
Cabri3D
computer tools
trace
locus
locus problem
MathKit
GeoGebra
интерактивная математическая среда
программы динамической математики
компьютерные инструменты
След
Локус
геометрическое место точек
Математический конструктор
Issue Date: 2014
Citation: Drushlyak, M. Computer Tools “Trace” and “Locus” in Dynamic Mathematics Software / M. Drushlyak // European Journal of Contemporary Education. – 2014. – V. 10 (4). – P. 204–214.
Abstract: The article describes the results of use of tools "Trace" and "Locus" in dynamic mathematics software. Examples of solutions of stereometric locus problems to construct static traces in software GeoGebra5.0, Cabri3D and plane geometry problems to construct both static traces and traces that are perceived as independent dynamic objects in software MathKit and GeoGebra are given. Attention is focuses on the differences of the actions of these tools. Author notes the possibility of forming a logical and constructive thinking with their use.
В статье описаны принципы работы инструментов «След» и «Локус» и рассмотрено применение систем динамической математики GeoGebra5.0, Cabri3D, Математический конструктор при решении как планиметрических, так и стереометрических задач на геометрические места точек. Акцентировано внимание на различиях инструментов и указано о превалировании конструктивного подхода в обучении при их использования.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2671
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Drushlyak M. Computer Tools “Trace” and “Locus” in Dynamic Mathematics Software.docx1,09 MBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.