Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2611
Title: Oсобенности математической подготовки программистов в херсонском государственном университете
Other Titles: Features of Mathematical Training of Programmers to Kherson State University
Authors: Львов, М. С.
Lvov, M. S.
Архипова, Т. Л.
Arkhypova, T. L.
Архипова, К. С.
Arkhypova, K. S.
Keywords: учебные планы
математическая подготовка
программирование
curricula
mathematical training
programming
Issue Date: 2017
Citation: Львов, М. С. Oсобенности математической подготовки программистов в херсонском государственном университете [Текст] / М. С. Львов, Т. Л. Архипова, К. С. Архипова // Фізико-математична освіта : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; редкол.: В. Ю. Сторіжко, Ф. М. Лиман, І. О. Мороз [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – Вип. 1 (11). – С. 72–74.
Abstract: Вопросу подготовки программистов посвящены многочисленные научные дискуссии и исследования, так как на эту проблему существуют диаметрально противоположные точки зрения. В статье анализируются учебные планы подготовки программистов в Украине. Рассматриваются основные стандарты математической подготовки по специальностям «Компьютерные науки и информационные технологии» и «Инженерия программного обеспечения». Исследуется мотивация студентов к обучению математике. Программист по роду своей деятельности должен уметь строить модель программного продукта, для чего ему необходимы знания, умения, навыки анализа и синтеза широкого диапазона алгоритмов, структур и математических методов, а также выбора адекватных исследованиям методов, средств и технологий. Подготовка программистов в ХГУ ориентирована не только на решение задач определенной предметной области, но и на готовность к самостоятельному приобретению новых знаний и опыта в разных сферах человеческой деятельности, где внедрены информационные технологии.
Question of programmers dedicated to numerous scientific debate and research, as this problem there are diametrically opposing views. The article analyzes the educational programmers training plans in Ukraine. The basic standards for mathematical training in the field of "Computer Science and Information Technology" and "Software Engineering". We investigate the motivation of students to learn mathematics. Programmer course of their work should be able to build a model of a software product for which it requires the knowledge, skills, skills of analysis and synthesis of a wide range of algorithms, mathematical methods and structures, as well as the choice of adequate research methods, tools and technologies. Training of KSU is focused not only on the tasks a particular subject area, but also on the willingness of independent acquisition of new knowledge and experience in different spheres of human activity, where information technologies are introduced.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2611
Appears in Collections:Фізико-математична освіта

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_1(11)_LvovArkhipova_Scientific journal FMO.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.