Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2551
Title: Сучасні технології навчання в теоретичній підготовці майбутніх учителів фізичної культури
Other Titles: Modern Teaching Technologies in Physical Education Future Teachers’ Theoretical Training
Authors: Бєлікова, Наталія Олександрівна
Bielikova, Nataliia Oleksandrivna
Keywords: новітні технології
інтерактивні методи
професійна підготовка
майбутні вчителі фізичної культури
modern technology
interactive methods
professional training
future teachers of physical education
Issue Date: 2014
Citation: Бєлікова, Н. О. Сучасні технології навчання в теоретичній підготовці майбутніх учителів фізичної культури [Текст] / Н. О. Бєлікова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – № 3 (37). – С. 87–94.
Abstract: В умовах сучасності актуальною є розробка нових підходів до вдосконалення системи підготовки майбутніх учителів фізичної культури з метою підвищення їх професіоналізму. У роботі наголошено на необхідності системного впровадження нових педагогічних технологій та інтерактивних методів навчання поряд із традиційними для оптимізації навчально-педагогічного процесу. Окреслено основні напрями їх реалізації в теоретичній підготовці майбутніх учителів фізичної культури. Розкрито особливості використання проблемних лекцій, лекцій-дискусій і презентаційних (мультимедійних) лекцій як таких, що створюють умови для прояву активності й самостійності студентів.
Nowadays the current are new development approaches to improve the future teachers’ system training in physical education with the purpose to increase their professional level, an initiative vital position, non-standard thinking, self-education and self-development. Among them there are preferred active learning methods, aimed at reactivating the cognitive activity of students and providing a combination of pedagogical action initiative independent searches of students’ knowledge. Traditionally in the high school pedagogics are distinguished three groups of teaching methods: passive, active and interactive. Active and interactive teaching methods allow you to simulate the holistic future professional activity content. This training introduces a new quality in the teaching and the educational process of traditional forms in high school. It is advisable to use an integrated mix of new pedagogical technologies and interactive teaching methods along with the traditional optimization of teaching and educational process. One of the main organization forms of educational process in higher educational institutions is the lecture. In the training process are used both traditional and debatable lectures, lectures-discussion, presentation (multimedia) lectures. The peculiarities of their use are: they help to create conditions for students activity and independence. The indisputable advantages of the presentation lectures, which are used in teaching disciplines of fundamental and professionally oriented cycles, are the following: raising awareness of lectures; stimulating the motivation to learning; increasing the learning visibility due to the structural redundancy; repetition implementation of the lectures’ most challenging moments (trivial redundancy); implementation of the availability and perceptions of various modalities: visual and auditory (permanent redundancy), the previous lectures material repetition; creation of comfortable conditions for teacher’s work at the lesson.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2551
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suchasni tekhnolohii navchannia.pdf736,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.