Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1857
Title: Формування дослідницьких умінь у майбутніх учителів-словесників: теорія і практика
Other Titles: The Formation of Research Skills of Future Teachers of Language and Literature: Theory and Practice
Authors: Семеног, Олена Миколаївна
Semenoh, Olena Mykolaivna
Keywords: майбутній учитель-словесник
дослідницькі уміння
лінгвістичні
історико-літературні дисципліни
самостійна робота
науково-дослідна робота
навчальна практика
педагогічна практика
future teachers of language and literature
research skills
linguistic
historical and literary disciplines
independent and research work
educational and pedagogical practices
Issue Date: 2014
Citation: Семеног, О. М. Формування дослідницьких умінь у майбутніх учителів-словесників: теорія і практика [Текст] : монографія / О. М. Семеног, О. І. Земка. – Суми : Ніко, 2014. – 254 с.
Abstract: У монографії акцентовано увагу на дослідницьких уміннях учителя-словесника як невід’ємного компонента професійно-педагогічної культури і педагогічної майстерності, обґрунтовано основні групи дослідницьких умінь майбутніх учителів-словесників. З урахуванням положень системного, особистісно-діяльнісного, контекстного, компетентнісного, синергетичного, культурологічного, текстоцентричного, аксіологічного підходів розроблено і обґрунтовано модель і педагогічні умови формування дослідницьких умінь у майбутніх учителів-словесників, зокрема у процесі вивчення лінгвістичних, історико-літературних дисциплін, самостійної і науково-дослідної роботи, навчальної і педагогічної практики в умовах вищого педагогічного навчального закладу. Для науковців, викладачів, студентів, магістрантів вищих педагогічних навчальних закладів, аспірантів, учителів-словесників.
The monograph focuses on the research skills of teachers of Russian language and literature as an integral component of professional pedagogical culture and pedagogical skills, grounded main groups of research skills of future teachers-philologists. Subject to the provisions of the system, personal-activity, context, competence, synergetic, culturological, text-centered, ethical approaches developed and justified the model and pedagogical conditions of formation of research skills of future teachers-philologists, in particular in the study of linguistic, historical and literary disciplines, independent and research work, educational and pedagogical practices in higher educational institutions. For researchers, teachers, students, undergraduates of higher educational institutions, graduate students, teachers-philologists.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1857
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Монографiя_Semenoh.pdf3,03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.