Відкриті освітньо-наукові інформаційні системи як засіб моніторингу вебсайту наукової установи

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті здійснено процес добору освітньо-наукових інформаційних систем відкритого доступу і виокремлено їхні основні наукометричні показники щодо проведення моніторингу наукової установи. Мета дослідження – визначення засобів відкритих освітньо-наукових інформаційних систем і аналіз їх можливостей використання для проведення моніторингу вебсайту наукової установи щодо розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників. Завданням дослідження є здійснення моніторингу вебсайту наукової установи на прикладі Інституту цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України з використанням відкритих освітньо-наукових інформаційних систем: вітчизняної наукометричної бази «Бібліометрика української науки», міжнародного сервісу Scilit, електронної соціальної мережі LinkedIn та популярного відеохостингу YouTube. Здійснений моніторинг засвідчує, що комплексне застосування обраних вебсистем забезпечує отримання різних ключових показників, таких як: кількість і типи публікацій, кількість цитувань, індекс Гірша (h-index) у системах Google Scholar, Scopus і WoS, ранжування наукових установ та авторів, а також статистичні дані щодо кількості користувачів і переглядів сторінок вебресурсів наукових установ та ін. Розглянуті системи можуть бути рекомендовані для моніторингу вебресурсів вітчизняних наукових установ з метою відстеження показників впливовості і цитованості наукової продукції, а також для формування позитивного іміджу освітніх організацій. Висновки статті акцентують на важливості розвитку цифрової компетентності наукових працівників для продуктивної діяльності наукових установ. Подальші дослідження повинні фокусуватися на створенні сучасних навчальних програм та аналізі міжнародного досвіду в цій сфері. Отримані результати можуть стати в нагоді працівникам наукових установ, які прагнуть покращити свою діяльність в цифровому середовищі.
The article describes the process of selecting open-access educational and scientific information systems and highlights their main scientometric indicators for monitoring a scientific institution. The purpose of the study is to identify the tools of open educational and scientific information systems and analyze their possibilities of use for monitoring the website of a scientific institution for the development of digital competence of research and teaching staff. The objective of the study is to monitor the website of a scientific institution on the example of the Institute of Digitalization of Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine using open educational and scientific information systems: the national scientometric database “Bibliometrics of Ukrainian Science”, the international service Scilit, the electronic social network LinkedIn and the popular service YouTube. The monitoring shows that the integrated use of the selected web systems provides various key indicators, such as the number and types of publications, the number of citations, the Hirsch index in Google Scholar, Scopus and WoS, the ranking of scientific institutions and authors, as well as statistics on the number of users and page views of scientific institutions' web resources, etc. The systems under consideration can be recommended for monitoring the web resources of domestic scientific institutions in order to track the impact and citation of scientific products, as well as to form a positive image of educational organizations. The conclusions of the article emphasize the importance of developing the digital competence of researchers for the productive activity of scientific institutions. Further research should focus on the creation of modern curricula and the analysis of international experience in this area. The results obtained may be useful for employees of scientific institutions seeking to improve their activities in the digital environment.
Опис
Ключові слова
моніторинг сайту, наукова установа, відкриті освітньо-наукові інформаційні системи, інформаційно-цифрові технології, цифрова компетентність, наукометричні бази даних, наукові і науково-педагогічні працівники, website monitoring, scientific institution, open educational and scientific information systems, information and digital technologies, digital competence, scientometric databases, research and pedagogical staff
Бібліографічний опис
Новицька, Т. Відкриті освітньо-наукові інформаційні системи як засіб моніторингу вебсайту наукової установи [Текст] / Т. Новицька, С. Іванова, А. Кільченко // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ред. рада: О. Боряк, М. Воскоглу, Т. Лукашова та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2025. – Т. 13, № 5. – С. 27–35. – DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i5-004