ІТ-дисципліни в міжнародному освітньому контексті: порівняльне дослідження викладання в українських та китайських університетах

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
This article highlights the importance of studying and comparing educational practices across different countries. It emphasizes the necessity of such analysis to enhance the teaching of IT disciplines in the context of digitalization and globalization. A comparative analysis of IT education is conducted between a Ukrainian university (Sumy National Agrarian University, SNAU) and a Chinese university (Harbin Institute of Science and Technology, HIST). The article is based on the authors’ teaching experience at both institutions, drawing on empirical data collected through student surveys, classroom observations, and informal interviews with students and faculty. The study focuses on first-year students of the “International Trades” program at HIST (China) and students majoring in “Entrepreneurship” and “Enterprise Economics” at SNAU (Ukraine), involving a total of 170 Chinese and 68 Ukrainian students. Key aspects analyzed include students’ prior technical background (noting the heterogeneous preparation among Chinese students and more uniform but often fragmented knowledge among Ukrainians), learning motivation (with stronger external motivators in China and greater emotional engagement in Ukraine), independent learning practices (higher activity observed among Chinese students), teaching styles (more formal and structured in China vs. informal and feedback-oriented in Ukraine), technical infrastructure, and academic culture in both educational contexts. The research identifies a range of intercultural differences that influence learning effectiveness and the nature of student-teacher interaction. Conclusions emphasize the need to adapt IT teaching methods to the cultural and educational characteristics of students. The study also provides practical recommendations for improving higher education practices through the integration of international experiences.
У цій статті підкреслюється важливість вивчення та порівняння освітніх практик у різних країнах. Наголошується на необхідності такого аналізу для вдосконалення викладання інформаційних технологій у контексті цифровізації та глобалізації. Проведено порівняльний аналіз ІТ-освіти в українському університеті (Сумський національний аграрний університет, СНАУ) та китайському університеті (Хенанський інститут науки і техніки, HIST). Стаття базується на досвіді викладання авторів в обох закладах, на емпіричних даних, зібраних за допомогою опитувань студентів, спостережень на заняттях та неформальних інтерв'ю зі студентами та викладачами. Дослідження зосереджується на студентах першого курсу, що навчаються за освітньою програмою «Міжнародна торгівля» в HIST (Китай) та студентах спеціальностей «Підприємництві» та «Економіці підприємства» в СНАУ (Україна), загалом 170 китайських та 68 українських студентів. Основні аспекти, що аналізуються в обох освітніх контекстах: попередній технічний досвід студентів (з урахуванням неоднорідної підготовки китайських студентів та більш однорідних, але часто фрагментарних знань українців), мотивація до навчання (сильні зовнішні мотивуючі фактори в Китаї, більша емоційна залученість в Україні), практика самостійного навчання (вища активність спостерігається серед китайських студентів), стилі викладання (відносно формальні та структуровані в Китаї проти неформальних та орієнтованих на зворотний зв'язок в Україні), технічна інфраструктура та академічна культура. Дослідження виявляє низку міжкультурних відмінностей, які впливають на ефективність навчання та характер взаємодії між студентами та викладачами. У висновках наголошується на необхідності адаптувати методи викладання ІТ-дисциплін до культурних та освітніх особливостей студентів. Дослідження також надає практичні рекомендації щодо вдосконалення практики вищої освіти шляхом інтеграції міжнародного досвіду.
Опис
Ключові слова
IT disciplines, China, Ukraine, student motivation, independent learning, academic culture, ІТ дисципліни, Китай, Україна, студентська мотивація, самостійне навчання, академічна культура
Бібліографічний опис
IT Disciplines in the International Educational Context: A Comparative Study of Teaching in Ukrainian and Chinese Universities [Text] / Y. Rudenko, Zetao Hu, S. Ahadzhanova, V. Pivtoraiko // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ред. рада: О. Боряк, М. Воскоглу, Т. Лукашова та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2025. – Т. 13, № 7. – С. 121–125. – DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i7-017