Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1773
Title: Оцінювання навчальних досягнень випускників шкіл з фізики в умовах профільного навчання
Other Titles: Evaluation of Educational Achievements of High School Graduates in Physics in Terms of Special Education
Authors: Каленик, Віктор Іванович
Kalenyk, Viktor Ivanovych
Каленик, Михайло Вікторович
Kalenyk, Mykhailo Viktorovych
Keywords: навчальні досягнення
профільне навчання
профільний предмет
незалежне оцінювання
опредмечування
розпредмечування
educational achievements
core subjects
representation the object
specialized education
independent evaluation
perfect conversion in real
Issue Date: 2010
Citation: Каленик, В. І. Оцінювання навчальних досягнень випускників шкіл з фізики в умовах профільного навчання [Текст] / В. І. Каленик, М. В. Каленик // Фізика та астрономія в школі. – 2010. – № 2. – С. 30–33.
Abstract: Упровадження в загальноосвітніх школах України профільного навчання в 10-12 класах матиме сенс за умови впливу навчальних досягнень з профільного навчального предмета тих, хто отримав повну середню освіту, на їх зарахування до вищих навчальних закладів з певних груп спеціальностей.
The introduction in schools of Special Education in Ukraine 10-12 classes makes sense, provided the impact academic achievements in vocational school discipline those who had completed secondary education, on their admission to higher education for some groups of professions.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1773
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
otcinuvannja_navch_dosjagnen_vipusknikiv.pdf344,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.