Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1767
Title: Комп’ютерні технології при використанні графіків на уроках фізики
Other Titles: Computer Technology Using Graphs in Physics Lessons
Authors: Каленик, Михайло Вікторович
Kalenyk, Mykhailo Viktorovych
Keywords: графічний метод
графік
інформаційні технології
фізичний процес
фізичне явище
анімації
graphical method
Information technology
physical phenomenon
graph
physical process
animations
Issue Date: 2007
Citation: Каленик, М. В. Комп’ютерні технології при використанні графіків на уроках фізики [Текст] / М. В. Каленик // Фізика та астрономія в школі. – 2007. – № 4. – С. 28–31.
Abstract: Кожний накреслений графік повинен бути обговореним з учнями так, щоб, по-перше, були чітко з’ясовані всі сторони відповідного фізичного явища, які за його допомогою зображуються, і, по-друге, щоб він став базою для обговорення учнями інших питань, які приводять до більш глибокого вивчення фізичних явищ. Ця вимога підкреслює необхідність пошуку такої методики введення графіків, щоб вони виконували зазначені функції в навчанні фізики.
Each drawn schedule should be discussed with the students so that, at first, been clearly elucidated all aspects of the relevant physical phenomena that he portrayed using and, secondly, that it became the basis for discussion by students other issues lead to better understanding of physical phenomena. This requirement emphasizes the need to find methods of administration schedules such that they perform these functions in teaching physics.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1767
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОМП_демонстр_вивч_графикив.pdf569,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.