Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1731
Title: Аналогии в решении проблемных познавательных задач
Other Titles: Analogies in Solving Problem Cognitive Tasks
Authors: Каленик, Михайло Вікторович
Kalenyk, Mykhailo Viktorovych
Keywords: аналогії
пізнавальні завдання
істотні ознаки
компонент
гіпотеза
умовивід
analogy
cognitive tasks
essential features
component
hypothesis
deduction
Issue Date: 1996
Citation: Каленик, М. В. Аналогии в решении проблемных познавательных задач [Текст] / М. В. Каленик // Розвиток творчих здібностей учнів у процесі навчан-ня фізиці : матеріали міжнародного семінару. – Чернігів : ОІПКППО, 1996. – Ч. 2. – С. 75–77.
Abstract: Розвитку творчих здібностей учнів на уроках фізики сприяє розв'язок проблемних пізнавальних завдань, результатом чого є введення істотних ознак компонентів змісту шкільного курсу фізики. Одним з прийомів розв'язку таких завдань є використання умовиводів за аналогією.
Development of creative abilities of pupils at physics lessons contributes to the solution of problem of cognitive tasks, resulting in the introduction of the essential features of the components of the content of school physics course. One of the methods of solving such problems is the use of reasoning by analogy.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1731
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
analogii_1996.pdf1,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.