Порівняльний аналіз успішності майбутніх лікарівпід час дистанційного навчання в період COVІD-19 та офлайн навчання в період воєнного стану

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
В умовах сьогодення дистанційна освіта або часткове використання її елементів розглядається як безперечно дієва система забезпечення навчання, що має всі можливості для адаптації до потреб освітнього процесу. Проте даний формат отримання знань, умінь та навичок у практиці підготовки майбутніх лікарів до здійснення трудової діяльності набув вимушеного використання з часів пандемії Covid-19 та повномасштабного вторгнення росії на територію України.У статті представлено результати бібліографічного аналізу джерел, що містять інформацію щодо досліджуваної проблеми, здійснено побіжний контент-аналіз законодавчих та нормативних документів. Описано особливості організації та здійснення освітнього процесу у закладах вищої освіти медичного профілю в Україні під час пандемії Covіd-19 та в період воєнного стану, а саме традиційну форму побудови практичних занять з навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності; основибіоетики та біобезпеки», висвітлено переваги та недоліки її використання. Описано виклики освітнього процесу, що були спричинені пандемією Covid-19 та війною росіїпроти України у медичних закладах вищої освіти та безпосередньо у Полтавському державному медичному університеті. Описані зміни та нововведення в системі оцінювання знань, умінь та навичок майбутніх лікарів під час організації освітнього процесу у вимушених нестандартних умовах, а також, який вплив вони мали на формування знань, умінь та навичок здобувачів вищої освіти та наслідки їх використання. Описані та представлені графічно у вигляді гістограм результати порівняльного аналізу успішності майбутніх лікарів під час дистанційного навчання в період Covіd-19 та офлайн навчання в період воєнного стану. Сформульовано власну думку та узагальнені, на основі спостережень, міркування щодо дистанційного навчання здобувачів вищої освіти медичного профілю в Україні під час пандемії Covіd-19 та в період воєнного стану.
Today, distance education, or the partial use of its elements, is considered to be an undoubtedly effective system of education that has all the possibilities for adaptation to the needs of the educational process. However, this format of acquiring knowledge, skills, and abilities in the practice of preparing future doctors for employment has been forced to be used since the COVID-19 pandemic and Russia's full-scale invasion of Ukraine. The article presents the results of a bibliographic analysis of sources containing information on the problem under study, as well as a cursory content analysis of legislative and regulatory documents. The peculiarities of the organization and implementation of the educational process in medical higher education institutions in Ukraine during the Covid-19 pandemic and during martial law are described, namely the traditional form of practical classes in the discipline “Life Safety; Fundamentals of Bioethics and Biosafety,” the advantages and disadvantages of its use are highlighted. The challenges of the educational process caused by the COVID-19 pandemic and Russia's war against Ukraine are described in medical institutions of higher education and directly at Poltava State Medical University. Changes and innovations in the system of assessment of knowledge, skills, and abilities of future doctors during the organization of the educational process in forced non-standard conditions are described, as well as the impact they had on the formation of knowledge, skills, and abilities of higher education students and the consequences of their use. The results of a comparative analysis of the performance of future doctors during distance learning during COVID-19 and offline learning during martial law are described and presented graphically in the form of bar graphs. Based on observations, the author formulates her own opinion and summarizes considerations regarding distance learning for medical students in Ukraine during the COVID-19 pandemic and martial law.
Опис
Ключові слова
освітній процес, дистанційне навчання, контроль знань, майбутні лікарі, успішність, воєнний стан, educational process, distance learning, control of knowledge, future doctors, progress, martial law
Бібліографічний опис
Бичко М. Порівняльний аналіз успішності майбутніх лікарівпід час дистанційного навчання в період COVІD-19 та офлайн навчання в період воєнного стану [Текст] / М. Бичко // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Т. Д. Лукашова та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2025. – Т. 13, № 3. – С. 18–23. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i3-003