Специфіка опрацювання вокальних творів епохи Ренесансу сучасними виконавцями

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглядається специфіка практичного опрацювання вокальних творів епохи Ренесансу сучасними виконавцями як питання, яке є значущим насамперед для професійного розвитку співаків, що присвятили свою творчість вивченню старовин-ної музики. Теоретичного обґрунтування набули деякі виконавські стилі музики зазначеної епохи. Метою статті стала харак-теристика підходів практичного вираження історичного виконавства вокальних творів епохи Ренесансу сучасними співаками як феномену музичного мистецтва останньої третини ХХ – початку ХХІстоліття. У дослідженні розкрито взаємодію прин-ципів історичного виконавства з комплексом базових професійних умінь сучасних вокалістів, оскільки на сьогодні відродження інтересу до культури Ренесансу та його вплив на сучасність стають важливими аспектами у виконанні музичних творів; охарактеризовано стильові особливості музики епохи Ренесансу та з’ясовано, що музичне мистецтво вказаної епохи мало такі призначення – це музика для богослужіння, для розваг і навчання, а також придворного життя. Встановлено, що в сучасних дослідженнях світової музичної культури міститься чимало прикладів невірної інтерпретації звукового образу творів епохи Ренесансу, що породжує численні помилки виконання. З’ясовано, що на сьогодні окремим вокалістам потрібно враховувати голосові дані, щоб уся музична тканина звучала найбільш наближеною до виконання оригіналу. Увагу зосереджено на розумінні виконавцями тих напружень, якими була перейнята музична реальність вказаної епохи. Підкреслено, що таке усвідомлення є неймовірно продуктивним для сучасних співаків – створюється історично орієнтоване виконавство, яке максимально точно відтворює звуки музики попередніх часів. Пропонуються технічні моменти, зокрема застосування прийому «вібрато», щоб співаки навчилися бути дуже уважними та гнучкими щодо інтерпретації творів епохи Ренесансу.
In the article the specific of the practical working of part-songs of epoch of Renaissance is examined modern performers, as a question is meaningful first of all for professional development of singers that devoted the work to the study of ancient music. A theoretical ground was purchased by some carrying out styles of music of the marked epoch. Description of approaches of practical expression of the historical carrying out of part-songs of epoch of Renaissance became the aim of the article by modern singers as to the phenomenon of musical art of last one third of ХХ – beginning of ХХІ of centuries. In research, co-operating of principles of the historical carrying out is exposed with the complex of base professional abilities of modern vocalists, as for today the revival of interest in the culture of Renaissance and his influence on contemporaneity become important aspects in execution the pieces of music; the stylish features of music of epoch of Renaissance are described and it is found out, that musical art of the indicated epoch small the next setting is music for divine service, for entertainments and studies, and also court life. It is set that in modern researches of world musical culture there are quite a bit examples of incorrect interpretation of voice character of works of epoch of Renaissance that generates the numerous errors of implementation. It is found out, that for today it is needed to take into account vocal data separate vocalists, that all musical fabric sounded most close to implementation of original. Attention concentrated on understanding the performers of those tensions, that adopted musical reality of the indicated epoch. Underline, that such realization is incredibly productive for modern singers – the historically oriented carrying out, that recreates the sounds of music of previous times maximally exactly, is created. Technical moments are offered, in particular, application of reception “vibrato”, that singers learned to be very attentive and flexible in relation to interpretation of works of epoch of Renaissance.
Опис
Ключові слова
світова музична культура, епоха Ренесансу, історичне виконавство, музичний стиль, інтерпретація вокаль-них творів, технічні прийоми звуковидобування, сучасні вокалісти, world musical culture, epoch of Renaissance, historical carrying out, musical style, interpretation of part-songs, technical receptions of sound, modern vocalists
Бібліографічний опис
Цюряк І. Специфіка опрацювання вокальних творів епохи Ренесансу сучасними виконавцями [Текст] / І. Цюряк // Слобожанські мистецькі студії : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: О. К. Зав’ялова, І. Л. Бермес, Льоос Гельмут та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 1 (07). – С. 136–139. – DOI: https://doi.org/10.32782/art/2025.1.25