Художньо‐виконавські цінності підлітків: теоретичні аспекти

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С.Макаренка
Анотація
У статті актуалізовано проблему формування художньо‐виконавських цінностей учнів у процесі співацького навчання в позашкільній діяльності. Розкрито поняття «цінності», «ціннісні орієнтири», «художні цінності», «художньо‐виконавські цінності». Підкреслюється роль ціннісних світоглядних орієнтирів у розвитку духовної культури підростаючого покоління. Обґрунтовуються широкі можливості позашкільної освіти задля практичного усвідомлення мистецьких явищ. Формування художньо‐виконавських цінностей відбувається під впливом різних форм музично‐виконавської діяльності. Констатовано важливе місце співацького навчання у з’ясуванні питань формування цінностей підлітків у напрямі усвідомлення різноманітності музичних композицій, оцінювальних підходів до них, створення власного «художньо‐ виконавського фонду» на основі осягнення високоякісних зразків музики.
The article actualizes the issue of forming students’ artistic‐performing values in the process of learning singing in extracurricular activities. The concepts of “values”, “value orientations”, “artistic values”, “artistic‐performing values” are revealed. The role of value orientations in the development of the younger generation’s spiritual culture is emphasized. The broad possibilities of extracurricular education for the practical awareness of artistic phenomena are substantiated. Formation of artistic‐ performing values takes place under the influence of various forms of musical‐ performing activities. The important place of learning singing in clarifying the issues of teenagers’ values formation in the direction of awareness of the diversity of musical compositions, evaluation approaches to them, creation of one’s own “artistic‐ performing fund” based on the understanding of high‐quality music samples has been established. It is found that value orientations of education applicants is a stable integrative psychological formation that manifests itself in emotions and motivation for actions, behavioral reactions, which is later formed into a certain position of the individual and becomes a characteristic of his cultural and artistic beliefs. With the help of values, the degree of socio‐cultural significance of this or that artistic phenomenon is characterized for the artistic needs of the student. The very process and procedure of choosing artistic values is ensured by assessment, and the focus of the student’s artistic performance on a certain artistic value creates a value orientation.
Опис
Ключові слова
художньо‐виконавські цінності, особистість, музично‐ естетичний розвиток, підлітки, позашкільна діяльність, співацьке навчання, artistic‐performing values, personality, musical‐aesthetic development, teenagers, extracurricular activities, learning singing
Бібліографічний опис
Кун Лінжань Художньо‐виконавські цінності підлітків: теоретичні аспекти [Текст] / Кун Лінжань // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 10 (134). – С. 277–285. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.10/277‐285