Освітні втрати і розриви знань з інформатики учнів ЗЗСО
Ескіз недоступний
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Кваліфікаційне дослідження присвячене освітнім втратам та розривам знань з інформатики учнів ЗЗСО.
Перший розділ присвячений теоретичним основам дослідження освітніх втрат та розривів знань, сутності поняття «освітні втрати» та їх видам.
Другий розділ присвячений аналізу стану знань з інформатики учнів ЗЗСО.
Третій розділ присвячений шляхам подолання освітніх втрат та полкращенню знань з інформатики.
Теоретична значущість. Спрямована на вивчення освітніх втрат та розривів знань з інформатики в учнів закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО), визначення їх основних причин і наслідків, а також розробку рекомендацій для подолання цих втрат.
Практичне значення одержаних результатів. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення навчальних програм, розробки методичних рекомендацій для вчителів, а також оптимізації процесу викладання інформатики в умовах обмежених ресурсів.
The qualification study is devoted to educational losses and gaps in knowledge in computer science of students of secondary schools. The first section is devoted to the theoretical foundations of the study of educational losses and knowledge gaps, the essence of the concept of "educational losses" and their types. The second section is devoted to the analysis of the state of knowledge in computer science of students of secondary schools. The third section is devoted to ways to overcome educational losses and improve knowledge in computer science. Theoretical significance. It is aimed at studying educational losses and gaps in knowledge in computer science among students of general secondary education institutions, determining their main causes and consequences, as well as developing recommendations for overcoming these losses. Practical significance of the results obtained. The results of the study can be used to improve curricula, develop methodological recommendations for teachers, as well as optimize the process of teaching computer science in conditions of limited resources.
The qualification study is devoted to educational losses and gaps in knowledge in computer science of students of secondary schools. The first section is devoted to the theoretical foundations of the study of educational losses and knowledge gaps, the essence of the concept of "educational losses" and their types. The second section is devoted to the analysis of the state of knowledge in computer science of students of secondary schools. The third section is devoted to ways to overcome educational losses and improve knowledge in computer science. Theoretical significance. It is aimed at studying educational losses and gaps in knowledge in computer science among students of general secondary education institutions, determining their main causes and consequences, as well as developing recommendations for overcoming these losses. Practical significance of the results obtained. The results of the study can be used to improve curricula, develop methodological recommendations for teachers, as well as optimize the process of teaching computer science in conditions of limited resources.
Опис
Ключові слова
освітні втрати, інформатика, цифрові інструменти, цифрові платформи, освітні розриви, educational losses, computer science, digital tools, digital platforms, educational gaps
Бібліографічний опис
Резонтова Ю. Освітні втрати і розриви знань з інформатики учнів ЗЗСО [Текст] : магістер. робота / Ю. Резонтова ; науковий керівник А. Юрченко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – 89 с.