Issues of Transparency and Digitalization of Financial Sector Entities Under Martial Law
Вантажиться...
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The article deals with the issues of digitalisation and transparency in the functioning of the financial sector of Ukraine's economy under martial law. The concepts of «transparency», «digitalisation» and «digitisation» of the financial sector are studied. The main tools for ensuring transparency, in particular, the Credit Register of Individual Borrowers, are considered, its concept is revealed and the latest resolutions of the National Bank of Ukraine are presented. The author analyses the strategies for the development of the financial sector of Ukraine, which directly play an important role in creating the basis for improving the transparency of the financial sector. Identifying the issues of digitalisation will become an effective tool for improving efficiency, reducing risks and increasing confidence in financial service providers, maintaining openness and stimulating further development of the financial sector of Ukraine.
У статті розглянуто проблематику процесів розвитку діджиталізації та забезпечення прозорості у функціонуванні фінансового сектору економіки України в умовах воєнного стану. У сучасній українській економіці цифровізація стає важливим елементом у багатьох областях і найбільш популярна в банківському секторі, тому розкриття цієї тематики є неабияк важливим. Досліджено поняття «прозорість», «діджиталізація» та «цифровізація» фінансового сектору як нових важелів для розвитку економіки Розглянуті основні інструменти забезпечення прозорості, зокрема, Кредитний реєстр фізичних осіб позичальників, розкрито його поняття та представлено основні положення щодо оновлення діяльності Кредитного реєстру Національного банку України. Проаналізовано стратегії розвитку фінансового сектору України, які безпосередньо відіграють важливу роль у створенні підґрунтя для вдосконалення прозорості фінансового сектору. Визначення проблематики цифровізації стане дієвим інструментом для підвищення ефективності, зменшення ризиків та підвищення довіри до оферентів фінансових послуг, підтримки відкритості та стимулювання подальшого розвитку фінансового сектору України. У контексті післявоєнної реконструкції проблеми цифровізації та прозорості стали дуже серйозними. У критичний для країни момент, коли важливі всі дії і всі рішення, концепції «прозорості емітентів» і «цифровізації фінансових інститутів» займають одне з центральних місць у формуванні стратегій розвитку фінансового сектора. Фінансовий ринок значно змінився завдяки впровадженню сучасних технологій, які відкривають нові можливості для прийняття фінансових рішень як для підприємств, так і для споживачів, що в свою чергу впливає на всю економічну систему. Така ініціатива, як Кредитний реєстр фізичних осіб позичальників, які надають інформацію про кредитну історію та борг, є кроком до того, щоб зробити інформацію більш прозорою та доступною для споживачів фінансових послуг у фінансовому сегменті фінансового ринку, яка є необхідною для інвесторів у тяжкий воєнний час. Це важливий крок у розвитку фінансової системи, який сприяє подальшому розвитку оцифрування фінансових послуг і забезпечує адекватний захист споживачів.
У статті розглянуто проблематику процесів розвитку діджиталізації та забезпечення прозорості у функціонуванні фінансового сектору економіки України в умовах воєнного стану. У сучасній українській економіці цифровізація стає важливим елементом у багатьох областях і найбільш популярна в банківському секторі, тому розкриття цієї тематики є неабияк важливим. Досліджено поняття «прозорість», «діджиталізація» та «цифровізація» фінансового сектору як нових важелів для розвитку економіки Розглянуті основні інструменти забезпечення прозорості, зокрема, Кредитний реєстр фізичних осіб позичальників, розкрито його поняття та представлено основні положення щодо оновлення діяльності Кредитного реєстру Національного банку України. Проаналізовано стратегії розвитку фінансового сектору України, які безпосередньо відіграють важливу роль у створенні підґрунтя для вдосконалення прозорості фінансового сектору. Визначення проблематики цифровізації стане дієвим інструментом для підвищення ефективності, зменшення ризиків та підвищення довіри до оферентів фінансових послуг, підтримки відкритості та стимулювання подальшого розвитку фінансового сектору України. У контексті післявоєнної реконструкції проблеми цифровізації та прозорості стали дуже серйозними. У критичний для країни момент, коли важливі всі дії і всі рішення, концепції «прозорості емітентів» і «цифровізації фінансових інститутів» займають одне з центральних місць у формуванні стратегій розвитку фінансового сектора. Фінансовий ринок значно змінився завдяки впровадженню сучасних технологій, які відкривають нові можливості для прийняття фінансових рішень як для підприємств, так і для споживачів, що в свою чергу впливає на всю економічну систему. Така ініціатива, як Кредитний реєстр фізичних осіб позичальників, які надають інформацію про кредитну історію та борг, є кроком до того, щоб зробити інформацію більш прозорою та доступною для споживачів фінансових послуг у фінансовому сегменті фінансового ринку, яка є необхідною для інвесторів у тяжкий воєнний час. Це важливий крок у розвитку фінансової системи, який сприяє подальшому розвитку оцифрування фінансових послуг і забезпечує адекватний захист споживачів.
Опис
Ключові слова
digitalisation, digitisation, financial sector, financial services, transparency, martial law, діджиталізація, цифровізація, фінансовий сектор, фінансові послуги, прозорість, воєнний стан
Бібліографічний опис
Kovalova, О. Issues of Transparency and Digitalization of Financial Sector Entities Under Martial Law [Text] / О. Kovalova, А. Кучеревський // Цифрова економіка та економічна безпека : науково-практичний журнал / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. О. Ю. Кудріна, редкол.: В. В. Божкова, В. І. Борщ, Н. М. Вдовенко та ін.]. – 2024. – №3 (12). – С. 56–61. – DOI: https://doi.org/10.32782/dees.12-10