Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1511
Title: Інноваційні технології, методи й засоби формування гуманістичного світогляду майбутнього вчителя у процесі вивчення дисципліни «іноземна мова»
Other Titles: Innovative Technologies, Methods and Tools of the Forming the Future Teacher’s Humanistic Outlook in the Process of Studying Discipline «Foreign Language»
Authors: Бондар, Г. О.
Bondar, H. O.
Keywords: інноваційні технології
методи і засоби
формування гуманістичного світогляду
процес вивчення дисципліни «іноземна мова»
innovative technologies
methods and tools
forming the future teacher’s humanistic outlook
process of studying discipline «Foreign language»
Issue Date: 2015
Citation: Бондар, Г. О. Інноваційні технології, методи й засоби формування гуманістичного світогляду майбутнього вчителя у процесі вивчення дисципліни «іноземна мова» [Текст] / Г. О. Бондар // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 3 (47). – С. 323–328.
Abstract: У статті обґрунтовано інноваційні технології, методи й засоби формування гуманістичного світогляду майбутнього вчителя у процесі вивчення дисципліни «іноземна мова» (навчальні ситуації, проблемні ситуації, діалог, індивідуальні та колективні діалоги; обговорення, анотації, контроль; експрес-опитування, узагальнення незалежних оцінок, аналіз зарубіжних текстів за підтримки принципів гуманістичної педагогіки).
The article is dedicated to the problem of forming the future teacher’s humanistic outlook in the process of studying discipline «Foreign language». The following objectives are settled: to analyze the state of the development of researched problem in the national and foreign pedagogical theory and practice; to discover the essence and structure of future teacher’s humanistic outlook; to develop the educational and methodical support of the process of future teacher’s humanistic outlook forming at the pedagogical higher educational establishment in the process of studying discipline «Foreign language». The scientific newness of the research: traditional tools, forms, methods and technologies of forming the future teacher’s humanistic outlook (educational situations; problem situations; the dialogue; individual and collective conversations; the discussion; the annotation; the oversight; the express-questionering; the generalization of independent descriptions; the analysis of Ukraininan and foreign texts with the support of the principles of humanistic pedagogics) have been improved due to potential possibilities of studying discipline «Foreign language». As a result of the research, the specific features of the contents of humanistic outlook formation have been revealed in the process of studying discipline «Foreign language»; the forms and methods of the educational influence have been substantiated; criteria, indices and levels of its formation have been defined. The practical meaning of the research results is that the methodology of the future teacher’s humanistic outlook forming in the process of studying discipline «Foreign language», suitable for application in the process of future teacher’s professional training has been created. Criteria of determining the level of humanistic outlook forming, which can be used in subsequent researches have been developed; the programmes of future teacher’s humanistic outlook forming and educational textbook «Forming of humanistic outlook while teaching English students of non-linguistic specialties at all stages of studying English» have been made.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1511
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Innovatsiini tekhnolohii, metody .pdf521,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.