Інтелектуально-спортивні ігри як форма підтримки самореалізації школярів і студентів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Видавничий дім «Гельветика»
Анотація
Вивчення самосвідомості людини як активна тема зараз набуває актуальності. Усе більше дослідників цікавляться питанням самосприйняття в спорті, особливо в контексті спорту вищого рівня, а також професійного самосприйняття спортсменів високого рівня. Головним пріоритетом сучасних навчальних закладів є розвиток особистості та її творчих здібностей. Безсумнівно, що навчання в будь-якому виші не повинно обмежуватися суто навчанням, оволодінням уміннями та набуттям конкретних знань, потрібних у повсякденному житті. Освітній процес має бути спрямований на розвиток особистості, здатність до самоосвіти, щоб діти прагнули до чогось нового, цікавого й незвичного. З одного боку, самореалізація означає сутнісну (суттєву) характеристику самосвідомості особистості, з іншого – визначає відповідну технологію реалізації цієї сутності, тобто функціонує як оптимальний і комплексний спосіб для себе. Індивідуальна реалізація, що несе в собі наміри самої сутності та технології, розгортає її в культурах сьогодення, минулого та майбутнього. Проблема самосвідомості особистості є міждисциплінарною проблемою з філософським походженням, але лише нещодавно вона набула статусу проблеми психологічної. Не менш важливим питанням є розгляд занять фізичною культурою і спортом як основи формування особистості. Спорт постає як діяльність спортсмена, під час якої формується його особистість. Однак вплив цієї діяльності може бути як позитивним, так і негативним. Тому, вивчаючи ці закономірності, ми можемо сприяти позитивним змінам і мінімізувати негативний вплив спорту на формування особистості спортсмена. Спортивна діяльність також може бути досліджена з погляду самосприйняття індивіда, об’єктивно вираженого спортивними результатами, рівень яких є умовою суб’єктивного задоволення. Самосвідомість особистості є найбільш повним визначенням особистісних і професійних здібностей людини. Посилення уваги до цього питання пов’язане з розумінням його вирішальної ролі в розвитку особистості, пред’явленням підвищених вимог до таких якостей людини, як здатність до розвитку й повноцінності.
The study of human self-awareness as an active topic is now becoming more and more relevant. More and more researchers are interested in the issue of self-perception in sports, especially in the context of high-level sports, as well as the professional self-perception of high-level athletes. The main priority of modern educational institutions is the development of personality and its creative side. There is no doubt that learning in any educational institution should not be limited to learning, mastering skills and acquiring specific knowledge needed in everyday life. The educational process should be aimed at personality development, the ability to self-educate, so that children strive for something new, interesting and unusual. On the one hand, self-realization means an essential (substantial) characteristic of a person’s self-awareness, on the other hand,it defines the appropriate technology for the realization of this essence, that is, it functions as an optimal and comprehensive way for oneself. Individual realization, which carries the intentions of the essence itself and technology, which unfolds it in the cultures of the present,past and future. The problem of self-awareness of the individual is an interdisciplinary problem with a philosophical origin, but only recently it acquired the status of a psychological problem. An equally important issue is consideration of physical culture and sports as the basis of personality formation.Sport appears as an athlete’s activity, during which his personality is formed. However, the impact of this activity can be both positive and negative. Therefore, by studying these patterns, we can promote positive changes and minimize the negative impact of sports on the formation of an athlete’s personality. Sports activity can also be studied from the point of view of the individual’s self-perception, objectively expressed by sports results,the level of which is a condition of subjective satisfaction. Self-awareness of an individual is the most complete definition of a person’s personal and professional abilities. Increasing attention to this issue is connected with the understanding of its decisive role in the development of the personality, the presentation of increased requirements for such human qualities as the ability to develop and complete.
Опис
Ключові слова
саморозвиток, самореалізація, ігрова діяльність, формування особистості, інтелектуальний розвиток, self-development, self-realization, game activity, personality formation, intellectual development
Бібліографічний опис
Гончар Г. Інтелектуально-спортивні ігри як форма підтримки самореалізації школярів і студентів [Текст] / І. Гончар, А. Затуливітер // Олімпійський та паралімпійський спорт : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: П. Ф. Рибалко, С. І. Атаманюк, Д. В. Бермудес та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 1. – С.56–59.