Застосування цифрових інструментів у навчанні хімії

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглянуто можливості та переваги застосування цифрових інструментів на заняттях з хімії. Виокремлено окремі напрями використання онлайн-сервісів при викладанні хімії: для візуалізації при поясненні нового матеріалу, для моделювання хімічних об’єктів, для створення віртуальної та доповненої реальності, для проведення лабораторних робіт, для створення дидактичних ігор, ментальних карт, для контролю знань. Описано основні цифрові інструменти, що можуть бути використані на заняттях з хімії. Наведено приклади цифрових вправ, симуляцій, ігор, ментальних карт, вікторин, інтерактивних аркушів, кросвордів. Визначено педагогічні завдання, які можна вирішити за допомогою онлайн-інструментів. Застосування сучасних цифрових освітніх ресурсів дозволяє викладачу інтенсифікувати навчальний процес, візуалізувати теоретичний матеріал, зробити заняття з хімії наочними, цікавими, інтерактивними, організувати самостійну роботу здобувачів освіти, побачити індивідуальний розвиток кожної дитини, забезпечити між учасниками освітнього процесу постійний обмін інформацією. Онлайн-сервіси для створення віртуальних лабораторних робіт дозволяють краще зрозуміти суть усіх процесів, встановити причинно-наслідкові зв’язки, побачити зв’язок хімії з життям, сформувати практичні навички виконання хімічного експерименту. Цифрові ресурси допомагають отримати об’єктивну картину рівня навчальних досягнень в цілому для всієї групи і для кожного здобувача освіти окремо. Вони посилюють мотивацію до вивчення хімії, дозволяють сформувати інформаційно-цифрову компетентність та підвищити ефективність навчального процесу. Крім того, вивчаючи нові інструменти для створення онлайн-вправ, викладач разом із здобувачами освіти також вдосконалює свої навички роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями. Створивши певну онлайн-вправу, її можна використовувати безліч разів і з будь-якого пристрою, що спрощує підготовку до заняття в майбутньому. Оскільки сучасна освіта перебуває в процесі оновлення та інформатизації, викладачам необхідно активно впроваджувати в навчальний процес цифрові ресурси з метою створення модернізованого цифрового освітнього середовища.
The article presents the possibilities and advantages of digital tools application in chemistry classes. Main directions of using online services when studying chemistry have been highlighted for: visualization when explaining new material, modeling chemical objects, creating virtual and augmented reality, conducting laboratory work, creating didactic games, mind maps, as well as knowledge control. The main digital tools that can be used in chemistry classes are described. Examples of digital exercises, simulations, games, mind maps, quizzes, interactive worksheets, crossword puzzles are given. Pedagogical tasks that can be solved with the help of online tools have been specified. The application of modern digital educational resources allows the teacher to intensify the educational process, visualize theoretical material, make chemistry classes clear, interesting, interactive, organize the independent work of students, see the individual development of each child, and ensure a constant exchange of information between the participants of the educational process. Online services for creating virtual laboratory works allow you to understand all the processes better, establish cause-and-effect relationships, see the connection between chemistry and life, and develop practical skills of performing a chemical experiment. Digital resources help to get an objective picture of the level of aptitude of group in general and each student separately. They increase the motivation to study chemistry, enable the formation of information and digital competence and increase the effectiveness of the educational process. In addition, the teacher together with the students also improves his skills in working with information and communication technologies by learning new tools of online exercises’ creation. Having created a certain online exercise, you can use it many times and from any device, which simplifies the preparation for the lesson in the future. Since modern education is in the process of updating and informatization, teachers need to actively introduce digital resources into the learning process in order to create a modernized digital educational environment.
Опис
Ключові слова
цифрові інструменти, інформаційно-комунікаційні технології, онлайн-сервіси, комп’ютерні дидактичні ігри, викладання хімії, хімія, digital tools, information and communication technologies, online services, computer didactic games, chemistry teching, chemistry
Бібліографічний опис
Сняла, Ю. Застосування цифрових інструментів у навчанні хімії [Текст / Ю. Сняла // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2023. – Т.11, № 4 – С. 55–64. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i4-008