Фахова практика магістрантів – українських філологів на засадах партнерської взаємодії

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті окреслено особливості організації та проведення фахової практики магістрантів освітньо-професійної програми Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова) на засадах партнерської взаємодії. Узагальнено вимоги до практичної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури в умовах воєнних реалій: підготовка на засадах європейських критеріїв і стандартів та національних практик, педагогічне партнерство, упровадження в освітній процес інфомедійної грамотності. З’ясовано специфічні принципи фахової практики, зокрема студентоцентризму, міждисциплінарної інтеграції, педагогічного партнерства, інфомедійної грамотності. Реалізація принципу студентоцентризму полягає у взаємодії «викладач – студент», створенні викладачем умов для само-розвитку студента. Принцип партнерства під час освітнього процесу «проявляється» у взаємоповазі, в обов’язковості виконання домовленостей. Фахову практику окреслено як міждисциплінарний освітній процес, що здійснюється на засадах партнерської взаємодіїзакладів вищої педагогічної та загальної середньої освіти, дозволяє оволодіти ключовими компетентностями навчання української мови і літератури, сприяє формуванню ціннісних орієнтирів та індивідуального стилю професійної діяльності. Представлено перебіг фахової практики з української мови і літератури у старшій школі на засадах міжрегіональноїпартнерської взаємодії ресурсного центру професійного розвитку вчителя української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, закладів загальної середньої освіти Сумської області, Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України та Українського мовно-інформаційного фонду НАН України НАН України. Окреслено спільні освітні проєкти, спрямовані на відновлення України у поствоєнний період з урахуванням націєтворчих пріоритетів підготовки вчителі, україномовної культури особистості, медіаосвіти тощо.
The article outlines the peculiarities of the organization and conduct of master’s students professional practice according to the educational and professional program Secondary education (Ukrainian language and literature, English language) on the basis of partnership interaction. The requirements for the practical training of future teachers of the Ukrainian language and literature in the conditions of war are also summarized and include: training based on European criteria and standards and national practices,pedagogical partnership, introduction of info media literacy into the educational process. The specific principles of professional practice are clarified and contain student-centeredness, interdisciplinary integration, pedagogical partnership, infomedia literacy. The implementation of the principle of student-centeredness is realised in the “teacher-student” interaction, the teacher’s creation of conditions for the student’s self-development. The principle of partnership during the educational process is “manifested” in mutual respect, in the obligation to fulfil agreements. Professional practice is outlined as an interdisciplinary educational process, which is carried out based on partnership between institutions of higher pedagogical and general secondary education, allows mastering the key competencies of learning the Ukrainian language and literature, contributes to the formation of value orientations and an individual style of professional activity. The course of professional practice in Ukrainian language and literature in high school is presented on the basis of interregional partnership interaction of the resource centre for the professional development of teachers of Ukrainian language and literature of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko, general secondary education institutions of the Sumy region, Ivan Zyazyun Institute of Pedagogical Education and Adult Education of the National Academy of Sciences of Ukraine and the Ukrainian Language and Information Fund of the National Academy of Sciences of Ukraine, National Academy of Sciences of Ukraine. Joint educational projects aimed at the restoration of Ukraine in the post-war period are also outlined, taking into account the nation-building priorities of teacher training, Ukrainian-language personality culture, media education, etc.
Опис
Ключові слова
фахова практика магістрантів, майбутні вчителі української мови і літератури, освітні проєкти, воєнні реалії, міждисциплінарна інтеграція, педагогічне партнерство, інфомедійна грамотність, professional practice of master's students, future teachers of Ukrainian language and literature, educational projects, military realities, interdisciplinary integration, pedagogical partnership, infomedia literacy
Бібліографічний опис
Семеног, О. Фахова практика магістрантів – українських філологів на засадах партнерської взаємодії [Текст] / О. Семеног // Слобожанський науковий вiсник. Серiя Філологічні науки : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. О. М. Семеног ; редкол.: Н. М. Бідюк, Л. М. Горболіс, Т. В. Григоренко та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 2. – С. 37–43. – DOI: https://doi.org/10.32782/philspu/2023.2.7