Особливості дистанційного навчання англійської мови для персоналу європейських прикордонних відомств з використанням методів фасилітації

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті досліджено особливості дистанційного навчання англійської мови для персоналу європейських прикордонних відомств, для сприяння інтеграції передових ідей у систему дистанційного навчання майбутніх офіцерів-прикордонників у закладі вищої освіти Державної прикордонної служби України, зокрема, надання їм можливості підвищувати рівень іншомовної компетентності у процесі професійної підготовки за дистанційної формою навчання. Відомо, що Державна прикордонна служба України активно співпрацює з європейською агенцією Фронтекс, що дозволяє українським прикордонникам брати участь у міжнародних освітніх проектах, курсах дистанційного навчання загальноєвропейського значення, використовувати електронні навчальні комплекси та підручники, тренажери на основі віртуальної реальності. Розкрито поняття «фасилітація» в освітньому онлайн середовищі, що загалом інтерпретується як сукупність навичок, що використовуються для ефективного управління діяльністю курсантів в мережі Інтернет, що дозволяє виконувати заплановані завдання у мінімальні терміни з максимальним залученням учасників. Висвітлено інноваційні форми та методи навчання, які впроваджуються в навчальний процес, такі як: «Світове кафе», «Поляризація думок», «Модераційні картки», «Континіум», «Акваріум». Узагальнено результати застосування фасилітаційних методів і прийомів під час проведення «Інтенсивного онлайн-курсу англійської мови для прикордонників», що засвідчило ефективність проведеного навчального курсу та вказує на доцільність використання фасилітаційних методів і прийомів у рамках онлайн-курсів навчання майбутніх офіцерів-прикордонників у вітчизняних закладах вищої військової освіти. Відповідно, об’єктивним є сприяння розвитку фасилітаційних навичок тренерів прикордонних закладів освіти на основі передового європейського досвіду.
The article examines the peculiarities of distance learning of English for the personnel of European border agencies, to promote the integration of advanced ideas into the system of distance learning of future border officers in the institution of higher education of the State Border Service of Ukraine, in particular, giving them the opportunity to increase the level of foreign language competence in the process of professional training distance education. It is known that the State Border Service of Ukraine actively cooperates with the European agency Frontex, which allows Ukrainian border guards to participate in international educational projects, distance learning courses of panEuropean significance, use electronic educational complexes and textbooks, simulators based on virtual reality. The concept of "facilitation" in the educational online environment is revealed, which is generally interpreted as a set of skills used to effectively manage the activities of cadets on the Internet, which allows you to perform planned tasks in the shortest possible time with the maximum involvement of participants. Innovative forms and methods of learning that are introduced into the educational process, such as: "World Cafe", "Polarization of opinions", "Moderation cards", "Continuum", "Aquarium" are highlighted. The results of the application of facilitation methods and techniques during the "Intensive online course of English for border guards" were summarized, which proved the effectiveness of the conducted training course and indicated the expediency of using facilitation methods and techniques as part of online training courses for future border guards in domestic institutions of higher learning military education. Accordingly, it is objective to promote the development of facilitation skills of trainers of border educational institutions based on best European experience.
Опис
Ключові слова
майбутні офіцери-прикордонники, іноземна мова, професійна підготовка, дистанційне навчання, фасилітація, фасилітатор, future border guards, foreign language, professional training, distance learning, facilitation, facilitator
Бібліографічний опис
Ісламова, О. Особливості дистанційного навчання англійської мови для персоналу європейських прикордонних відомств з використанням методів фасилітації [Текст / О. Ісламова // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2023. – Т.11, № 3 – С. 6–11. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i3-001