Перспективні технології з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Формулювання проблеми. Наразі освіта проходить складний етап модернізації, зумовлений повсюдним поширенням цифрових технологій, розбудовою Суспільства 4.0. Відзначається необхідність модернізації освітнього середовища педагогічних закладів, приведення його у відповідність сучасним досягненням. Вирішення завдань формування в педагогічних закладах високотехнологічного освітнього середовища є суттєвою передумовою підготовки фахівців, здатних до ефективного застосування сучасних цифрових технологій у професійній діяльності. Матеріали і методи. Застосовано теоретичні методи, зокрема, аналіз синтез, узагальнення нормативної бази, законодавчих документів, стратегій, концепцій України та закордонних держав, дослідницьких робіт вітчизняних і закордонних науковців, експертів. Застосовано прогностичний підхід для визначення шляхів подальших наукових досліджень за напрямом. Результати. Розглянуто основні перспективні цифрові технології, доцільні для використання в професійному розвитку вчителів: хмарні обчислення, імерсивні технології, технології з елементами штучного інтелекту. Виокремлено тенденції, що нині характеризують перспективні напрями розвитку та використання сучасних технологій персоніфікації навчання. Визначено передумови для досягнення ефективності використання AR/VR, у т.ч. з елементами штучного інтелекту. Надано рекомендації щодо напрямів використання сучасних перспективних технологій, у т.ч. з елементами штучного інтелекту, для професійного розвитку вчителів. Висновки. Основною відмінністю освітніх систем нового покоління від попередніх автоматизованих засобів навчання, є вищий рівень адаптивності. Це досягається за рахунок організації більш гнучкого та відкритого освітнього середовища з використанням гібридних хмарних рішень, технологій AR/VR з елементами штучного інтелекту, що забезпечують доступ до персоналізованих послуг як індивідуально, так і колективно. Впровадження в освітнє середовище цифрових технологій з елементами штучного інтелекту вважаємо перспективним напрямом покращення підготовки педагогічних кадрів. Доцільно продовжити дослідження в напрямі розроблення відповідних моделей і методик проєктування та використання освітнього середовища з елементами штучного інтелекту.
Formulation of the problem. Currently, education is going through a difficult stage of modernization caused by the wide spread of digital technologies and the development of Society 4.0. The need to modernize the educational environment of pedagogical institutions, bringing it into line with modern achievements is noted. Solving the tasks of creating a high-tech educational environment in pedagogical institutions is an essential prerequisite for the training of specialists capable of effective use of modern digital technologies in professional activities. Materials and methods. Theoretical methods are applied, in particular, analysis, synthesis, generalization of the regulatory framework, legislative documents, strategies, concepts of Ukraine and foreign countries, research works of Ukrainian and foreign scientists, experts. A prognostic approach is used to determine the ways of further scientific research by direction. Results. The main promising digital technologies, appropriate for use in the professional development of teachers, are considered: cloud computing, immersive technologies, technologies with elements of AI. The trends that currently characterize promising areas of development and use of modern technologies for the personalization of learning are singled out. The prerequisites for achieving the effectiveness of the use of AR/VR are determined, including those ones with elements of AI. Recommendations are provided regarding the use of modern promising technologies, including those ones with elements of AI, for the professional development of teachers. Conclusions. The main difference between the educational systems of the new generation and the previous automated learning tools is a higher level of adaptability. This is achieved by organizing a more flexible and open educational environment using hybrid cloud solutions, AR/VR technologies with elements of artificial intelligence, which provide access to personalized services both individually and collectively. We consider the introduction of digital technologies with elements of artificial intelligence into the educational environment to be a promising direction for improving the training of teaching staff. It is advisable to continue research in the direction of developing appropriate models and methods of designing and using an educational environment with elements of artificial intelligence.
Опис
Ключові слова
професійний розвиток вчителів, перспективні цифрові технології, хмарні обчислення, імерсивні технології, AR/VR, штучний інтелект, цифрова компетентність, teachers’ professional development, promising digital technologies, cloud computing, immersive technologies, AR/VR, artificial Intelligence (AI), digital competence
Бібліографічний опис
Шишкіна М. Перспективні технології з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів [Текст] / М. Шишкіна, Ю. Носенко // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, Т. Г. Дерека та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2023. – Вип. 1 (38). – С. 66–71. – DOI: 10.31110/2413-1571-2023-038-1-010