Постать жінки-митця в європейському образотворчому мистецтві (XVIII – початок ХХ ст.)

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
CумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Актуальність теми. Шлях становлення жінки в мистецтві як митця та професіонала від початку супроводжувався суворою ієрархією її ролі та соціальними обмеженнями в суспільстві. Їх творча діяльність у різних видах мистецтв трактувалась як домашня робота, розвага або хобі. Незважаючи на таке положення, починаючи з XVI століття вже були відомі художниці, які «ламали» загальноприйняте уявлення про них, як дилетанток та аматорок. Процес становлення жінки як професіонала почався у XVIII, а більш активне визнання в різних країнах Європи прийшло близько у середині ХІХ. Це було обумовлено як поступовою зміною соціальних статутів, так і поширенням феміністичного руху в Європі. Актуальність роботи зумовлена: 1) недостатнім вивченням питань щодо творчості жінок-художниць європейського образотворчого мистецтва в українському мистецтвознавстві; 2) затребуваністю досліджень в українському мистецтвознавстві, скерованих на узагальнення закономірностей і стильових особливостей художньої творчості жінок в контексті європейського образотворчого мистецтва; 3) необхідністю розгляду тенденцій розвитку та еволюції здобутків європейського образотворчого мистецтва для теоретичного обґрунтування проблеми сприйняття постаті жінки, як митця. Мета і задачі дослідження - висвітлити передумови та особливості становлення й розвитку творчості жінки-митця з XVIІІ до початку ХХ ст. Завдання дослідження: 1) зробити аналіз наукової літератури з проблеми дослідження; 2) визначити особливості оцінки мистецтва художниць крізь призму гендерної ідентифікації в історичній ретроспективі; 3) виявити специфіку творчої практики жінок в історії європейського образотворчого мистецтва до XVIII ст.; 4) висвітлити шляхи становлення жінки-художниці, як професіонала та митця, в образотворчому мистецтві XVIII-ХІХ ст.; 5) розширити уявлення про роль жіночої художньої творчості в європейському образотворчому мистецтві кінця ХІХ – початку ХХ ст. Об’єкт дослідження: європейське образотворче мистецтво ХVI – початку ХХ ст. Предмет дослідження: образотворче мистецтво жінки-художниці в Європі з XVIІІ до початку ХХ ст. Структура і обсяг роботи. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків та списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи – 110 сторінок. Кількість використаних джерел – 74.
Actuality of theme. The path of becoming a woman in art as an artist and professional from the beginning was accompanied by a strict hierarchy of her role and social constraints in society. Their creative activity in various arts was treated as homework, entertainment or hobbies. Despite this situation, since the XVI century there have been famous artists who «broke» the common notion of them as amateurs and amateurs. The process of becoming a woman as a professional began in the XVIII, and more active recognition in various European countries came around the middle of the XIX. This was due to both the gradual change of social statutes and the spread of the feminist movement in Europe. The relevance of the topic of the master’s thesis is due to: 1) insufficient study of issues related to the work of women artists of European arts in Ukrainian art history; 2) the demand for research in Ukrainian art history, aimed at generalizing the patterns and stylistic features of women’s art in the context of European art; 3) the need to consider trends in the development and evolution of the achievements of European art for the theoretical justification of the problem of perception of the figure of women as artists. The purpose and objectives of the study. The aim is to highlight the preconditions and peculiarities of the formation and development of the work of a woman artist from the XVIII to the beginning of the XX century. Research objectives: 1) to analyze the scientific literature on the research problem; 2) to determine the features of the assessment of the art of artists through the prism of gender identification in historical retrospect; 3) to identify the specifics of women’s creative practice in the history of European art to the XVIII century; 4) to highlight the ways of becoming a woman artist, as a professional and artist, in the fine arts of the XVIII-XIX centuries; 5) to expand the idea of the role of women’s art in European art of the late ХІХ – early ХХ century. The object of research – еuropean fine arts of the XVІ – early ХХ centuries. The subject of research – fine arts of women artists in Europe from the XVIII to the beginning of the XX century. Structure and scope of work. The work consists of an introduction, two sections, conclusions to each section, general conclusions and a list of sources used. The total volume is 110 pages. Number of sources used – 74.
Опис
Ключові слова
жінка-митець, живопис, образотворче мистецтво, європейське образотворче мистецтво, постать, творчість, скульптура, woman artist, painting, fine arts, European fine arts, figure, creativity, sculpture
Бібліографічний опис
Стахевич, Г. О. Постать жінки-митця в європейському образотворчому мистецтві (XVIII – початок ХХ ст.) [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Г. О. Стахевич ; науковий керівник Н. М. Кохан. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. – 51 с.