Продуктивні механізми формування мовно-естетичної компетентності майбутнього вчителя-філолога на практичних заняттях із морфології української мови

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті наголошено на важливості низки пріоритетних для студентів- філологів завдань, серед яких опанування відомостей про морфологічний ярус української мови, а також оволодіння вміннями й навичками аналізу мовного матеріалу, що водночас забезпечує естетизацію навчально-виховного процесу. На реалізацію цього спрямовано низку вправ, які, з одного боку, дадуть змогу удокладнити здобуті теоретичні знання, а з іншого – сприятимуть розвиткові позитивно-ціннісних орієнтирів у майбутніх учителів-словесників. Розв’язання порушених питань забезпечує аналіз дібраних із поезії Л. Костенко речень, на основі яких з’ясовано особливості морфологічних виражальних засобів, що виконують оцінно-виховну функцію, сприяють формуванню мовно-естетичних компетентностей студентів-філологів, забезпечують оволодіння рідною мовою й удосконалюють уміння вільно оперувати естетично вартісними мовними засобами в різних комунікативних ситуаціях, а також вияскравлюють художньо- оцінну потужність поезії Л. Костенко.
The article emphasizes the importance of a number of priority tasks for students- philologists, including mastering information about the morphological layer of the Ukrainian language, as well as mastering the skills and abilities to analyze language material, which also provides aestheticization of the educational process. A number of exercises are aimed at implementing this, which, on the one hand, will allow to clarify the acquired theoretical knowledge, and on the other hand, will promote the development of positive values in future philology teachers. The solution of the raised issues is provided by the analysis of the sentences selected from Lina Kostenko’s poetry, on the basis of which we could study the features of morphological means of expression, which carry out an evaluative and educational function, promote formation of linguistic and aesthetic competences of students-philologists, provide mastering of native language and improve skills freely operate with aesthetically valuable linguistic means in various communicative situations, as well as highlight the artistic and evaluative power of Lins Kostenko’s poetry.
Опис
Ключові слова
морфологія української мови, іменник, прикметник, мовно- естетична компетентність, morphology of Ukrainian language, noun, adjective, linguistic and aesthetic competence
Бібліографічний опис
Костусяк Н. Продуктивні механізми формування мовно-естетичної компетентності майбутнього вчителя-філолога на практичних заняттях із морфології української мови [Текст] / Н. Костусяк / Формування мовного естетичного ідеалу засобами навчальних дисциплін : зб. наук. праць / [редкол.: С. В. П’ятаченко (голова), І. Б. Іванова, З. В. Савченко та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022. – С. 51–58.