Особливості підготовки майбутніх фахівців хореографічного мистецтва у процесі навчання закладів вищої освіти КНР

Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Публікація присвячена проблемі підготовки майбутніх фахівців хореографічного мистецтва у процесі навчання закладів вищої освіти КНР. У хореографічному мистецтві Китайської Народної Республіки (КНР) детерміновано культурний розвиток країни. Питання підготовки майбутніх фахівців хореографічного мистецтва в закладах вищої освіти КНР привертають увагу науковців багатьох країн світу. Тому метою дослідження стало визначення особливостей підготовки фахівців хореографічного мистецтва у процесі навчання в КНР. У дослідженні наголошено на актуальності вивчення та аналіз етапів розвитку хореографічного мистецтва для розуміння його специфіки викладання. Визначено три основні етапи (древні танці, танці в новому віці, сучасні танці та зазначено, що в сукупності вони представляють китайську культуру та мистецтво. Також зроблено висновок про те, що професійна підготовка педагогів-хореографів у КНР спрямована на оволодіння здобувачами професійними компетенціями та глибокими знаннями, вміннями в галузі хореографічного мистецтва. Визначено, що особливостями китайського хореографічного мистецтва є такі, як от: танцювальна форма представлена у танцях завжди рухом по спіралі та колу: поєднання елементів бойового мистецтва, релігії, традицій та акробатичних рухів; координація рухів рук, очей, положення пальців під час виконання танцю. На основі аналізу наукової психолого-педагогічної літератури проаналізовано низку вимог до здійснення успішної підготовки фахівців хореографічного мистецтва у закладі вищої педагогічної освіти (навчання хореографічному мистецтву лише через аудиторну роботу, танці мають базуватися на внутрішніх емоціях здобувачів, використання на заняттях різноманітних методів і форм навчання, дотримання логічного балансу між емоціями та розумом, використання унікального дизайну, танцювальна культура має прояв невербальності тощо). Узагальнено, що розуміючи окреслені вимоги до процесу навчання здобувачі вищої освіти, а саме майбутні педагоги-хореографи, будуть у своїй професійній діяльності їх застосовувати і цим самим будуть добре розуміти навчання учнів, нести відповідальність за формування їхньої душі та гармонічного життя. Окреслено шляхи здійснення подальших наукових розвідок.
The publication is devoted to the problem of training future choreographic art specialists in the process of training in higher education institutions of the People's Republic of China. The choreographic art of the People's Republic of China (PRC) determines the country's cultural development. The issue of training future choreographic art specialists in higher education institutions of the People's Republic of China attracts the attention of scientists from many countries around the world. Therefore, the purpose of the study was to determine the specifics of the training of choreographic art specialists in the process of training in the People's Republic of China. The research emphasizes the relevance of studying and analyzing the stages of the development of choreographic art to understand the specifics of its teaching. Three main stages are defined (ancient dances, dances in the new age, modern dances and it is stated that they collectively represent Chinese culture and art. It is also concluded that the professional training of teachers-choreographers in the People's Republic of China is aimed at acquiring professional competences and deep knowledge, skills in the field of choreographic art. It was determined that the features of Chinese choreographic art are as follows: the dance form is always represented in dances by spiral and circle movement: a combination of elements of martial arts, religion, traditions and acrobatic movements; coordination of movements of hands, eyes, position of fingers during dance performance. On the basis of the analysis of scientific psychological and pedagogical literature, a number of requirements for the successful training of choreographic art specialists in an institution of higher pedagogical education were analyzed (teaching choreographic art only through classroom work, dances should be based on the inner emotions of students, the use of various methods and forms of education in classes, compliance logical balance between emotions and mind, use of unique design, dance culture has a non-verbal manifestation, etc.). In general, by understanding the outlined requirements for the learning process, students of higher education, namely future teacherschoreographers, will apply them in their professional activities and thus will understand well the education of students, bear responsibility for the formation of their soul and harmonious life. The ways of carrying out further scientific investigations are outlined.
Опис
Ключові слова
здобувачі вищої освіти, хореографія, професійна підготовка, танець, students of higher education, choreography, professional training, dance
Бібліографічний опис
Чан Чжень Особливості підготовки майбутніх фахівців хореографічного мистецтва у процесі навчання закладів вищої освіти КНР [Текст / Чан Чжень // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2022. – Т.10, № 7 – С. 50–53. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol10i7-008