Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12728
Title: | До питання про формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки |
Other Titles: | To the Question of Formation of Concert-Performing Competence of Foreign Students of Magistracy in the Process of Professional (Piano) Preparation |
Authors: | Люй Цзін Liui Tszin |
Keywords: | концертно-виконавча компетентність модель та методика формування концертно-виконавчої компетентності іноземні студенти магістратура професійна (фортепіанна) підготовки concert performance concerto-performing competence foreign students master's degree professional (piano) preparation |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | СумДПУ імені А. С. Макаренка |
Citation: | Люй Цзінь До питання про формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки [Текст] / Люй Цзінь // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ редакційна рада: О. В. Семеніхіна, З. Бак, М. П. Вовк та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2019. – Вип. № 1 (5) – С. 71–79. |
Abstract: | У роботі виявлено стан розробленості проблеми, визначено поняттєвий апарат дослідження (концертність, концертування, концертно-виконавська компетентність). Розроблено структуру концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури в контексті фахової (фортепіанної) підготовки. Обґрунтовано модель і методику формування їх концертновиконавської компетентності. Визначено критерії, показники та рівні сформованості концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. Експериментально підтверджено ефективність впровадження моделі і реалізації методики формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. On the basis of the analysis of domestic and foreign scientific literature, the state of development of the problem of formation of concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) training is analyzed. It was clarified that Ukrainian and foreign scientists did not apply to the development of the methodology of the mentioned process; and the presented works reveal some aspects of professional (piano) student training. Significant scientific achievements have a generalizing form of piano training students, which does not give an idea of the techniques and principles of development of performing skills of foreign students. An analysis of the source of the study made it possible to conclude that the work devoted to the process of forming professional competencies in students of the second educational level on the musical profile is scarce. However, there are differences in the work presented by scientists in the choice of methods of high-quality professional training of future specialists, which should contribute to increasing their concert-performing competence as an important factor in the process of growth of a highly skilled actor and teacher, which predetermined the topic of his own pedagogical research. |
URI: | http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12728 |
Appears in Collections: | Освіта. Інноватика. Практика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Liui Tszin.pdf | 987,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.