Спеціалізоване програмне забезпечення в галузі комп’ютерної графіки та його вивчення на уроках інформатики

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Стаття присвячена проблемі вивчення комп’ютерної графіки на уроках інформатики Охарактеризовано види комп’ютерної графіки та надано короткий опис растрових і векторних редакторів, описано особливості тривимірної графіки та відповідного програмного забезпечення для роботи з нею. Проведено аналіз навчальних програм ЗЗСО та підручників з інформатики. Виявлено, що опанування комп’ютерної графіки передбачено в старшій школі, зокрема, на рівні стандарту у вибіркових модулях «Графічний дизайн», «Комп’ютерна анімація», «Тривимірне моделювання» та на профільному рівні у розділі «Графіка\мультимедіа». Проведено аналіз навчальних підручників і виявлено, що: серед растрових графічних редакторів розглядаються ACDSee Photo Editor, Corel PHOTO-PAINT, Microsoft Paint (останнім часом Paint.NET), Adobe Photoshop і GIMP; серед векторних редакторів - Adobe Illustrator, Macromedia FreeHand, Corel Draw, Inkscape, Corel Xara; програми для роботи з фрактальною графікою (Ultra Fractal, Fractracer) і тривимірною - Maya, SoftImage, 3D-Studio Max, LightWave3D, а також програми для створення комп’ютерної анімації - Adobe Photoshop, Autodesk Maya, GIMP, Blender, Synfig, Visual GIF, Animator. Додаткових науково-методичних розвідок потребують проблеми: опанування учнями комп’ютерної анімації і фрактальної графіки, розробки дидактичних матеріалів різнорівневого характеру тощо.
The article is devoted to the problem of studying computer graphics in computer science classes. The types of computer graphics are characterized and a brief description of raster and vector editors is provided, the features of three-dimensional graphics and the corresponding software for working with them are described. The analysis of the educational programs of the National Academy of Sciences and textbooks on informatics was carried out. It was found that the mastery of computer graphics is foreseen in high school, in particular, at the standard level in the optional modules "Graphic Design", "Computer Animation", "3D Modeling" and at the profile level in the "Graphics\Multimedia" section. An analysis of textbooks was conducted and it was found that: among raster graphics editors, ACDSee Photo Editor, Corel PHOTO-PAINT, Microsoft Paint (lately Paint.NET), Adobe Photoshop, and GIMP are considered; among vector editors – Adobe Illustrator, Macromedia FreeHand, Corel Draw, Inkscape, Corel Xara; programs for working with fractal graphics (Ultra Fractal, Fractracer) and three-dimensional graphics - Maya, SoftImage, 3D-Studio Max, LightWave3D, as well as programs for creating computer animation - Adobe Photoshop, Autodesk Maya, GIMP, Blender, Synfig, Visual GIF, Animator. The problems that require additional scientific and methodological research are students' mastery of computer animation and fractal graphics, development of didactic materials o f a different level, etc.
Опис
Ключові слова
комп’ютерна графіка, спеціалізоване програмне забезпечення, вивчення комп’ютерної графіки на уроках інформатики, старша школа, computer graphics, specialized software, studying computer graphics in computer science classes, high school
Бібліографічний опис
Карпенко, О. Спеціалізоване програмне забезпечення в галузі комп’ютерної графіки та його вивчення на уроках інформатики [Текст] / О. Карпенко, М. Острога // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ редакційна рада: О. В. Семеніхіна, З. Бак, М. П. Вовк та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2020. – Т.7, № 1 – С. 13–19.