Організаційна структура практичного заняття в медичних вузах

Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглянуто основні методи організації практичного заняття в медичному вузі на підготовчому, основному та заключному етапах. Проведення практичних занять в медичних вузах передбачає методичну підготовку основних етапів заняття. Кожен з цих етапів має свої методичні функції, цілі, методи та методи їх забезпечення. Розглянемо сучасні принципи методичної побудови основних етапів практичного заняття. Основний етап практичного заняття відіграє суттєво важливу роль у професійному становленні медичного працівника, адже на даному етапі формується система професійних навичок та вмінь. Особливого значення набуває системна, правильно організована робота, що визначає функції, зміст, методи, цілі та засоби. Головною методичною функцією етапу визначимо формування системи професійних навичок і вмінь згідно теми заняття. У студента-медика на основному етапі необхідно сформувати чітку послідовність дій, що теоретично задає програму усвідомлення, запам'ятовування. Доповненням є практичний тренінг з багаторазовим повторенням певних дій, маніпуляцій, процедур, вимірювань. Цим ми формуємо умовно-рефлекторні зв'язки, що стають фізіологічним базисом навичок. Свідомий покроковий контроль за процедурою виконання навички, легкість і швидкість опанування навичкою забезпечують високий рівень здібностей студента до медичної професії. Якщо в процесі навчання забезпечується постійне повторення сформованої навички, її використання в професійних ситуаціях, то ми функціонально забезпечимо зберігання навички в дієвому стані. Головною методичною функцією заключного етапу є контроль та корекція рівня професійних умінь і навиків, які складають головну мету заняття. Серед методів контролю, відповідних цілям заключного етапу, необхідно виділити методи контролю практичних навичок. Ступінь оволодіння навичками визначається на основі індивідуального контролю практичних дій студента за критеріями точності виконання, швидкості. Навички оцінюються за результатами професійних дій студента (наприклад, результати клінічних досліджень, результати лабораторних діагностичних вимірювань, результати маніпуляцій та процедур і т. п.).
The article considers the main methods of organizing practical classes in medical school at the preparatory, main and final stages. Conducting practical classes in medical universities involves methodological preparation of the main stages of classes. Each of these stages has its own methodologicalfunctions, goals, methods and methods of ensuring them. Consider the modern principles of methodological construction of the main stages of practical training. The main stage of practical training plays a significant role in the professional development of the medical worker, because at this stage a system of professional skills and abilities is formed. Of particular importance is the systematic, properly organized work that defines the functions, content, methods, goals and means. The main methodological function of the stage is to determine the formation of a system ofprofessional skills and abilities according to the topic of the lesson. At the main stage, a medical student must form a clear sequence of actions that theoretically sets the program of awareness, memorization. The supplement is a practical training with repeated repetition of certain actions, manipulations, procedures, measurements. In this way we form conditioned-reflex connections, which become the physiological basis of skills. Conscious step-by-step control over the procedure of performing the skill, ease and speed of mastering the skill provide a high level of abilities of the student to the medical profession. If in the process of learning the constant repetition of the formed skill is provided, its use in professional situations, we will functionally ensure the preservation of the skill in an effective state. The main methodological function of the final stage is to control and correct the level of professional skills that are the main purpose of the lesson. Among the control methods relevant to the objectives of the final stage, it is necessary to highlight the methods of control ofpractical skills. The degree of mastery of skills is determined on the basis of individual control ofpractical actions of the student according to the criteria of accuracy, speed. Skills are assessed by the results of the student's professional actions (for example, the results of clinical trials, the results of laboratory diagnostic measurements, the results of manipulations and procedures, etc.).
Опис
Ключові слова
заключний етап, медичний вуз, методи навчання, основний етап, підготовчий етап, практичне заняття, рівень засвоєння, студент, final stage, level of mastering, main stage, medical university, practical lesson, preparatory stage, student, teaching methods
Бібліографічний опис
Остафійчук Д. І. Організаційна структура практичного заняття в медичних вузах [Текст] / Д. І. Остафійчук , Т. В. Бірюкова // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / МОН України, СумДПУ імені А. С. Макаренка ; [ред. рада: М. І Бурда, М. Гарнер, О. І. Мельников та ін.]. – Суми : СумДУ імені А. С. Макаренка, 2022.– Вип. 1 (19). – С. 43–51 .,