Особливості впровадження кейс-методу в процес навчання хімії

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У публікації представлено авторський досвід використання кейс-технології. Мета статті полягає у з’ясуванні особливостей кейс-методу та дослідження можливості його впровадження на заняттях у закладах вищої освіти. Показана можливість застосування кейс-методу, під час вивчення хімії в навчальному процесі у Львівському торговельно- економічному університеті (ЛТЕУ). Запропоновано і впроваджено у навчальний процес та організацію наукової роботи здобувачів освіти кейс-технології при вивченні дисципліни «Хімія та основи хімічних методів аналізу», що сприяє розвитку творчого потенціалу та є цікавим для учасників навчального процесу завдяки моделюванню реальних ситуацій. Особливості досліджуваної проблеми зумовили комплексний підхід до використання методів, серед яких: теоретичні (аналіз, порівняння й узагальнення); емпіричні (спостереження, самоспостереження), діагностичні (опитування студентів, методи аналізу результатів діяльності). Показано, що кейс-метод є ефективним засобом організації навчання, який дозволяє навчатися, поєднуючи теоретичні знання з реаліями життя, активізує пізнавальний інтерес до дисципліни, що вивчається, сприяє розвитку дослідницьких, комунікативних і творчих навичок прийняття рішень. Метод, що досліджується формує соціокультурну компетентність, навички критичного мислення та діалогового спілкування здобувачів вищої освіти, розширює їхні пізнавальні можливості у здобутті, аналізі та застосуванні інформації, а також є базою для формування умінь та навичок у майбутній професійній діяльності. Кейс-метод дозволяє створити сприятливі умови для активної взаємодії учня, викладача у сучасному освітньому середовищі. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів впровадження кейс-технології у освітній процес. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у роботі над питаннями щодо поглиблення та поширення інноваційної діяльності у процес вивчення дисциплін природничо-математичного циклу у вищій школі.
The publication presents the author's experience of using case technology. The purpose of the article is to clarify the features of the case method and explore the possibility of its implementation in the classroom in higher education. The possibility of applying the case method during the study of chemistry in the educational process at the Lviv University of Trade and Economics (LTEU) is shown. Case studies have been proposed and implemented in the educational process and organization of scientific work of students in the study of the discipline «Chemistry and basics of chemical methods of analysis», which promotes the development of creative potential and is interesting for participants through simulation of real situations. Features of the studied problem led to a comprehensive approach to the use of methods, including: theoretical (analysis, comparison and generalization); empirical (observation, selfobservation), diagnostic (student surveys, methods of analysis of performance). It is shown that the case method is an effective means of organizing learning, which allows learning by combining theoretical knowledge with the realities of life, activates cognitive interest in the discipline studied, promotes research, communication and creative decision-making skills. The researched method forms socio-cultural competence, skills of critical thinking and dialogue of higher education seekers, expands their cognitive abilities in obtaining, analyzing and applying information, and is the basis for the formation of skills in future professional activities. The case method allows to create favorable conditions for active interaction of the student, the teacher in the modern educational environment. The study does not cover all aspects of the introduction of case technology in the educational process. We see prospects for further research in the work on the issues of deepening and disseminating innovative activities in the process of studying the disciplines of the natural and mathematical cycle in higher education.
Опис
Ключові слова
інноваційні технології навчання, кейс-метод, освітні технології, профільне навчання, практичні навички, кейс-вправа, кейс-випадок, кейс-ситуація, innovative learning technologies, case method, educational technologies, profile training, practical skills, case exercise, case case, case situation
Бібліографічний опис
Бужанська М. В. Особливості впровадження кейс-методу в процес навчання хімії [Текст] / М. В. Бужанська // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / МОН України, СумДПУ імені А. С. Макаренка ; [ред. рада: М. І Бурда, М. Гарнер, О. І. Мельников та ін.]. – Суми : СумДУ імені А. С. Макаренка, 2022.– Вип. 1 (19). – С. 11–18