Хімічний експеримент в умовах дистанційної освіти

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Невід ’ємною частиною якісної хімічної освіти є набуття її здобувачами практичного досвіду роботи в хімічній лабораторії, самостійного виконання різноманітних операцій, поводження із реактивами залежно від класу їх небезпеки та властивостей. Саме тому дистанційне викладання хімічних дисциплін у закладах освіти різних рівнів - це надскладна задача. Мета статті полягає в аналізі способів проведення хімічних експериментів за умов дистанційного навчання студентів хімічних спеціальностей у закладах вищої освіти. Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та збільшення доступності Інтернету дозволили проводити дистанційні курси вивчення хімії, в тому числі, й на основі експериментальної роботи студентів. Для здобувачів освіти, у яких з різних причин обмежені можливості відвідування занять офлайн, дистанційні онлайн-курси з лабораторними експериментами пропонують гнучкі можливості для їх опанування. На основі аналізу існуючих наукових досліджень і власного досвіду впровадження дистанційної форми навчання хімії, розглянуто різні способи проведення хімічних експериментів за умов дистанційного навчання студентів: письмові описи, доповнені зображеннями; демонстрації, записані на відео; інтерактивні демонстрації в прямому ефірі; віртуальні хімічні лабораторії; домашні хімічні експерименти. Визначено, що кожен із наведених способів, має свої переваги та недоліки та може використовуватися окремо від інших, або в поєднанні. Розглянуто сильні та слабкі сторони представлених альтернатив хімічного експерименту, враховуючи результати з бесід із здобувачами освіти. Теоретичний матеріал статті проілюстрований стоп-кадрами з відеозвітів студентів хімічних спеціальностей, наданих ними в рамках вивчення різних дисциплін, що ілюструють самостійне вивчення та дослідження властивостей органічних і неорганічних сполук у домашніх умовах. Автори свідомі того, що проведене дослідження не розкриває усіх аспектів означеної проблеми включення хімічного експерименту в освітній процес за умов організації дистанційного навчання. Тому планується проведення наступних наукових розвідок з теми.
The acquisition by students of practical experience in a chemical laboratory, the independent performance of various operations, the correct handling of reagents depending on their hazard class and properties - all this is an integral part of high-quality chemical education. That is why distance teaching of chemical disciplines in educational institutions of different levels is an extremely difficult task. The purpose of the article is to analyze the ways of conducting chemical experiments in the distance learning of students of chemical specialties in institutions of higher education. The development of information and communication technologies and the increase in the availability of the Internet have made it possible to conduct distance courses in the study of chemistry, including those based on the experimental work of students. We have considered various ways of conducting chemical experiments in the context of distance learning for students based on the analysis of existing scientific research and our own experience in implementing distance learning in chemistry. These are such methods: written descriptions, supplemented by images; demonstrations recorded on video; live interactive demonstrations; virtual chemical laboratories; home chemistry experiments. It is determined that each of the methods has its advantages and disadvantages. Each of the methods can be used alone or in combination. The strengths and weaknesses of these alternatives to a chemical experiment are considered, taking into account the results of conversations with applicants for education. The theoretical material of the article is illustrated with freeze frames from students' video reports. Students made these video reports when they studied various chemical disciplines. The pictures show how to independently study and investigate the properties of organic and inorganic substances in a home chemical laboratory. The authors are aware that the study does not reveal all aspects of the indicated problem of including a chemical experiment in the educational process in the context of organizing distance learning. Therefore, it is planned to conduct the following scientific research on the topic.
Опис
Ключові слова
освітній процес, навчання хімії, дистанційне навчання, хімічний експеримент, відеоексперименти, інтерактивні демонстрації, віртуальні хімічні експерименти, домашні хімічні експерименти, educational process, teaching chemistry, distance learning, chemistry experiment, video experiments, interactive demonstrations, virtual chemistry experiments, home chemistry experiments
Бібліографічний опис
Бабенко О. М. ХІМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ [Текст] / О. М. Бабенко, Ю. В. Харченко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / МОН України, СумДПУ імені А. С. Макаренка ; [ред. рада: М. І Бурда, М. Гарнер, О. І. Мельников та ін.]. – Суми : СумДУ імені А. С. Макаренка, 2022.– Вип. 1 (19). – С. 123–131