Проведення конкурсу професійної майстерності вчителів у сучасних умовах

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Труднощі, з якими стикнулося людство, однакові як в Україні, так і за її межами - відсутність надійного інтернетпокриття на певних територіях, неготовність закладів освіти оперативно та ефективно переходити в онлайн та змагання за єдиний комп’ютер у сім ’ї, де є декілька дітей - школярів. Очевидний висновок досвіду онлайн навчання - потреба здобувача освіти мати людину, яка буде ефективно керувати ним у процесі пошуку інформації та допоможе зробити процес навчання більш якісним. Неочевидний - такий наставник потрібен не тільки студентам, а й людям похилого віку, які більш мотивовані та здатні до самостійної роботи. У школі - це вчитель, який відповідно до реформи Нової української школи, саме має стати таким менеджером освітнього процесу, а не лише передавачем знань. Аналіз стану наукового опрацювання проблеми дистанційного навчання в Україні та досвіду запровадження в практику закладів освіти засвідчив, що поряд із певними досягненнями ця педагогічна проблема потребує подальшого дослідження, оскільки не напрацьовано системний підхід до дослідження та впровадження дистанційного навчання та його дидактичних особливостей. Перед педагогами сьогодні стоїть важливе завдання: в умовах нової української школи реформувати базову, а потім - і старшу школу. Для цього потрібні висока майстерність, мудрість, виваженість, креативність, уміння зберегти найкращі традиції української школи. Пандемія внесла корективи не тільки до освітнього процесу, а й усі інші царини життя людства. Певні зміни відбулися в різних професійних галузях, що призвело до пошуку нових, нестандартних рішень в організації конкурсів професійної майстерності педагогів. Усі дні конкурсу були насиченими, творчо-змагальними та емоційними. Учителі під час виконання конкурсних випробувань довели власну професійну майстерність, предметну компетентність, володіння навичками роботи, необхідними для сучасного вчителя, засвідчили достатній рівень адаптування до нових вимог сьогодення - дистанційної освіти.
The humanity has faced the difficulties which are the same for both Ukraine and abroad. Among the difficulties are a lack of reliable Internet access in certain areas, unpreparedness of educational institutions to go online promptly and effectively and a struggle of several schoolchildren for the only computer in the family. The obvious conclusion of the online learning experience is the utter need for the learner to have someone who will effectively manage her/him in the process of finding information and help make the learning process more qualitative. Not obvious conclusion is based on the fact that such a mentor is helpful not only for students but also for the elderly who are more motivated and have an aptitude for working independently. According to the reform of a New Ukrainian School that is a teacher who should become such an educational process manager but not just a knowledge transmitter at school. Condition analysis of the scientific studies of the distance learning problem in Ukraine and the experience of its implementing have shown that, along with certain progress, this pedagogical issue requires further investigation, as a systematic approach to the research and implementation of distance learning and its didactic features is deficient. There is a significant challenge teachers embrace today: to reform the primary and the secondary schools in conditions of a New Ukrainian School. This transformation requires high-standard skills, wisdom, balance, creativity and ability to preserve the best traditions of the Ukrainian school. The pandemic has made adjustments not only to the educational process but also to all other realities of human life. Certain changes have occurred in various professional industries, which led to the search for novel, non-standard solutions in the organizing of teacher professional skills competitions. The days of the contest have been saturated, creatively competitive and emotional. Teachers have proved their professional skills, competencies in subjects and practical skills mandatory for a modern teacher, showed a sufficient level of adaptation to new requirements of the present, particularly to distance education.
Опис
Ключові слова
дистанційне навчання, сервіси дистанційного навчання, дистанційний урок, цифрова компетентність, віртуальний учень, конкурсне випробування, distance learning, distance training services, distance lesson, digital competence, virtual student, competitive test
Бібліографічний опис
Васильченко Л. В. Проведення конкурсу професійної майстерності вчителів у сучасних умовах [Текст] / Л. В. Васильченко, С. І. Полюга // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / МОН України, СумДПУ імені А. С. Макаренка ; [ред. рада: М. І Бурда, М. Гарнер, О. І. Мельников та ін.]. – Суми : СумДУ імені А. С. Макаренка, 2022.– Вип. 1 (19). – С. 112–122