Методично-змістові особливості реалізації педагогічної системи формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Запропоновано практичне розв’язання проблеми формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки в умовах інформаційно-освітнього середовища ЗВО через увиразнення методично-змістових особливостей реалізації педагогічної системи формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки. для формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки в умовах ІОС ЗВО важливими є курси економічного спрямування, які впливають на формування фахової термінології, здатність оперувати й сприймати фаховий матеріал та рівень сформованості процедурної складової культури професійної комунікації, а також курси української мови (за професійним спрямуванням), «Культура професійного мовлення», «Медіаграмотність», «Інформаційно-комунікаційні технології», «Цифрові технології в галузі», завдяки яким відбувається формування аксіологічної, теоретичної, професійно-термінологічної та особистісної складових. Показано, що їх вивчення відбувається в умовах інформаційно-освітнього середовища ЗВО через розробку електронних курсів, використання інформаційних технологій (електронних, дистанційних, мобільних) для спілкування, організації онлайн навчання і самонавчання. За результатами дослідження сформульовано практичні рекомендації викладачам для формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки в умовах інформаційно-освітнього середовища ЗВО: робити постійні ціннісні настанови та мотивувати майбутніх фахівців з економіки до якісної професійної комунікації; сприяти усвідомленню студентами мовних цінностей суспільства; здійснювати активний пошук нових активних \інтерактивних методів і прийомів навчання з урахуванням розвитку ІТ-засобів та можливостей самого інформаційно-освітнього середовища ЗВО; гнучко використовувати групові форми навчання; активно використовувати сюжетні завдання (кейси) для розвитку навичок професійної комунікації; організувати наскрізне навчання мові за рахунок міжкафедральних зв’язків.
A practical solution to the problem of forming the culture of professional communication of future specialists in economics in the conditions of the informational and educational environment of higher educational institutions is proposed through the expression of methodological and content features of the implementation of the pedagogical system of forming the culture of professional co mmunication of future specialists in economics. For the formation of the culture of professional communication of future specialists in economics in the conditions, courses in economic orientation are important, which influence the formation of professional terminology, the ability to operate and perceive professional material, and the level of formation of the procedural component of the culture of professional communication, as well as Ukrainian language courses (for professional orientation ), "Culture of professional speech", "Media literacy", "Info rmation and communication technologies", "Digital technologies in the industry", thanks to which axiological, theoretical, professional-terminological and personal components are formed. It is shown that their study takes place in the information and educational environment of higher education institutions through the development of electronic courses, the use of information technologies (electronic, remote, mobile) for communication, the organization of online training, and self-study. Based on the results of the study, practical recommendations were formulated for teachers for the formation of the culture of professional communication of future economics specialists in the conditions of the information and educational environment of higher education institutions: to make permanent value instructions and motivate future economics specialists to high-quality professional communication; promote students' awareness of the linguistic values of society; to carry out an active search for new active \interactive methods and methods of learning, taking into account the development of IT tools and the possibilities of the information and educational environment of higher education institutions; flexibly use group forms of training; actively use story tasks (cases) to develop professional communication skills; to organize end-to-end language training due to interdepartmental connections.
Опис
Ключові слова
культура професійної комунікації, професійна комунікація, майбутні фахівці з економіки, формування культури професійної комунікації, інформаційно-освітнє середовище, професійна освіта, культура, culture of professional communication, professional communication, future specialists in economics, formation of a culture of professional communication, informational and educational environment, professional education, culture
Бібліографічний опис
Харченко, І. Методично-змістові особливості реалізації педагогічної системи формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки [Текст] / І. Харченко // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2022. – Т.10, № 1 – С. 49–59. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol10i1-006