Проєктні технології навчання інформатики в 6-му класі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті пропонується вирішення проблеми використання проєктних технологій в навчанні інформатики. Навчання інформатики в школі стикається з частими пошуками інформації у мережі, розробкою авторських матеріалів різного формату і наповнення, що певною мірою може вважатися проєктною діяльністю, а використання проєктних технологій на уроках інформатики стає більш доцільним за традиційні методи навчання. Зазначене актуалізує проблему використання проєктних технологій у навчанні інформатики учнів, зокрема 6-го класу. На основі аналізу науково-педагогічних джерел охарактеризовано проєктні технології навчання, уточнено сутнісні характеристики проєктної діяльності та навчального проєкту та описано типологію навчальних проєктів. Обґрунтовано можливість використання проєктних технологій в навчанні інформатики у 6-му класі та запропоновано збірку завдань-проєктів з інформатики для учнів 6-го класу. Створено збірку завдань-проєктів з інформатики для учнів 6-го класу: «Вибери собі комп’ютер», «Кросворд – перевірка знань», «Цікаво знати», «Опитування про Інтернет», «Зміни в моєму розпорядку». Проєкти узгоджуються з державною програмою навчання інформатики для учнів 6-го класу і будуть цікавими учням, оскільки носять міждисциплінарний характер і є практично-значущими для них, оскільки піднімають цікаві для учнів теми. Подальших розвідок потребують питання розробки: системи тематичних проєктів для вивчення певної теми;довгострокових проєктів із залученням учнів інших шкіл на задану тему; використання проєктної технології в умовах карантину тощо.
The article offers a solution to the problem of using project technologies in teaching computer science. Learning informatics at school is faced with frequent searches for information on the Internet, the development of author's materials of various formats and content, which to some extent can be considered a project activity, and the use of project technologies in informatics lessons become more appropriate than traditional teaching methods. This actualizes the problem of the use of project technologies in the teaching of informatics to students, in particular in the 6th grade. Based on the analysis of scientific and pedagogical sources, the project learning technologies were characterized, the essential characteristics of the project activity and the educational project were specified, and the typology of educational projects was described. The possibility of using project technologies in teaching informatics in the 6th grade is substantiated, and a collection of project tasks in informatics for 6th-grade students is proposed. A collection of computer science projects for 6th-grade students was created: "Choose a computer", "Crossword - knowledge test", "Interesting to know", "Survey about the Internet", and "Changes in my schedule". The projects are consistent with the state curriculum of computer science for students of the 6th grade and will be interesting for students, as they are interdisciplinary and are practically significant for them, as they raise topics of interest to students. The issue of developing: a system of thematic projects for the study of a certain topic requires further investigation; long-term projects with the involvement of students from other schools on a given topic; use of project technology in quarantine conditions, etc.
Опис
Ключові слова
проєктні технології навчання, навчальний проєкт, дослідницький проєкт, навчання інформатики, інформатика у 6-му класі, project learning technologies, educational project, research project, learning computer science, computer science in the 6th grade
Бібліографічний опис
Троценко, Д. Проєктні технології навчання інформатики в 6-му класі [Текст] / Д. Троценко, М. Острога // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2022. – Т.10, № 2 – С. 46–54. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol10i2-006