Міогімнастика в роботі з дошкільниками з дизартріями

Анотація
Об’єктом дослідження є мімічна мускулатура обличчя дошкільників середнього віку з дизартріями. Предмет – міогімнастика як засіб розвитку мімічної мускулатури обличчя обраної категорії дошкільників Мета дослідження – розробити, науково обґрунтувати та експериментально перевірити комплекс вправ міогімнастики, як засобу формування звуковимовної сторони мовлення у дошкільників з дизартріями. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі обґрунтовано ефективність використання міогімнастики як засобу розвитку мімічної мускулатури обличчя, схарактеризовано мімічну мускулатуру обличчя у дітей з дизартріями, визначено міогімнастику як складову логокорекційної роботи при дизартріях. У другому розділі обґрунтовано та експериментально перевірено експериментальну методику виявлення особливостей мімічної мускулатури обличчя у старших дошкільників з дизартріями, подано результати дослідження. У третьому розділі теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність прийомів міогімнастики в логокорекційній роботі з дітьми старшого дошкільного віку з дизартріями, представлено результати експериментально-корекційної роботи, представлені методичні рекомендації використання прийомів міогімнастики в роботі з дошкільниками з дизартріями. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародна науково-практична конференція «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 р., м. Суми); Регіональний науково-практичний семінар зі спеціальної педагогіки «Новітні технології спеціальної педагогіки: проблеми, перспективи та шляхи розвитку» (18 червня 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях.
The object of the study is the facial muscles of middle-aged preschoolers with dysarthria. The Subject – myogymnastics as a means of developing facial muscles of the selected category of preschoolers The aim of the research is to develop, scientifically substantiate and experimentally test a set of exercises of myogymnastics as a means of forming the sound-speaking side of speech in preschoolers with dysarthria. The master's thesis consists of an introduction, three chapters, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section substantiates the effectiveness of using myogymnastics as a means of developing facial muscles, characterizes facial muscles in children with dysarthria, identified myogymnastics as a component of logocorrection work in dysarthria. In the second section the experimental method of revealing the features of facial muscles in older preschoolers with dysarthria is substantiated and experimentally tested, the results of the study are presented. The third section theoretically substantiates and experimentally verifies the effectiveness of myogymnastics in speech correction work with older preschool children with dysarthria, presents the results of experimental correction work, presents guidelines for using myogymnastics in working with preschoolers with dysarthria. The conclusions summarize the main results of the master's study. Approbation of research results. Some results of the study were presented at the VIII International Scientific and Practical Conference of Students, Postgraduates and Young Scientists "Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists" (May 19, 2021, Sumy); VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimensions" (November 24, 2021, Sumy); Regional scientific-practical seminar on special pedagogy "The latest technologies of special pedagogy: problems, prospects and ways of development" (June 18, 2021, Sumy). Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 80 pages, including 69 pages of the main text, 8 figures, 5 tables, 89 sources.
Опис
Ключові слова
діти з тяжкими порушеннями мовлення, мімічна мускулатура обличчя, дизартрії, діти дошкільного віку, міогімнастика, children with severe speech disorders, facial muscles, dysarthria, preschool children, myogymnastics
Бібліографічний опис
Кочержинська, А. А. Міогімнастика в роботі з дошкільниками з дизартріями [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / А. А. Кочержинська, науковий керівник Т. М. Дегтяренко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 80 с.