Розвиток усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігор

Анотація
Об'єктом дослідження є процес мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями. Предмет дослідження – розвиток усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігор. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні засади проблеми розвитку усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями. Проведено аналіз проблеми розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку в науковій літературі. Висвітлено порушення мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Описано дидактичну гру, як засіб навчання дітей дошкільного віку. У другому розділі визначено стан розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями на констатувальному етапі дослідження. Описано організацію та методику констатувального експерименту. У третьому розділі описано дослідження розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями на практичному етапі. Висвітлено особливості організації занять з розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями та представлено аналіз результатів контрольного етапу дослідження. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 113 сторінок, з них – 63 сторінки основного тексту, 6 таблиць, 9 рисунків, 58 джерел.
The object of the study is the process of speech activity of older preschool children with speech disorders. The subject of the research is the development of oral speech of older preschool children with speech disorders by means of didactic games. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical foundations of the problem of oral speech development in older preschool children with speech disorders. The analysis of the problem of development of oral speech of children of senior preschool age in the scientific literature is carried out. Disorders of speech development of preschool children are highlighted. Didactic game as a means of teaching preschool children is described. The second section identifies the state of development of oral speech of older preschool children with speech disorders at the ascertaining stage of the study. The organization and methods of the observational experiment are described. The third section describes a study of the development of oral speech in older preschool children with speech disorders at the practical stage. The peculiarities of the organization of classes on the development of oral speech of older preschool children with speech disorders are highlighted and the analysis of the results of the control stage of the study is presented. The conclusions summarize the main results of the master's study. Approbation of the research results was carried out at: VI International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimensions" (November 25, 2020, Sumy); VIII International scientific-practical conference of students, graduate students and young scientists "Corrective and inclusive education through the eyes of young scientists" (May 19, 2021, Sumy); VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimension" (November 24, 2021, Sumy). The total volume of the work is 113 pages, including 63 pages of the main text, 6 tables, 9 figures, 58 sources.
Опис
Ключові слова
розвиток усного мовлення, діти старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями, дидактичні ігри, development of oral speech, children of senior preschool age with speech disorders, didactic games
Бібліографічний опис
Ковшар, О. В. Розвиток усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігор [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / О. В. Ковшар, науковий керівник Т. М. Дегтяренко. – Суми СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 113 с.