Формування риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти

Анотація
Об’єкт дослідження − процес підготовки до професійної діяльності майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти. Предмет дослідження − система науково-методичного забезпечення розвитку риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти. Мета дослідження – з’ясувати роль риторичної культури у професійній діяльності корекційного педагога та визначити найбільш ефективні методи формування цієї якості. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні засади процесу розвитку риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти, а саме місце педагогічної риторики у системі підготовки фахівця галузі освіти, сутність і структуру риторичної культури корекційного педагога, а також виконавський компонент цієї системної якості. У другому розділі представлено методичні аспекти розвитку риторичних якостей майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти в процесі підготовки до професійної діяльності, зокрема можливості тренінгу, використання сучасних технологій та електронних освітніх ресурсів, а також хід і результати експериментальної роботи. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів та публікації. Окремі результати дослідження були представлені на двох конференціях: VIII Міжнародній заочній студентській науково-практичній конференції «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка), VII Міжнародній заочній студентській науково-практичній «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 77 сторінок, з них – 64 сторінки основного тексту, 1 таблиця, 56 джерел.
The object of research is the process of preparation for professional activity of future employees of inclusive education institutions. The subject of research is the system of scientific and methodological support for the development of rhetorical culture of future employees of inclusive education institutions. The purpose of the study is to find out the role of rhetorical culture in the professional activity of a correctional teacher and to determine the most effective methods of forming this quality. The work consists of an introduction, two chapters, conclusions and references. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical foundations of the rhetorical culture of future employees of inclusive education, namely the place of pedagogical rhetoric in the training of education, the nature and structure of rhetorical culture of correctional teachers, as well as the executive component of this systemic quality. The second section presents methodological aspects of the development of rhetorical qualities of future employees of inclusive education institutions in preparation for professional activities, including training opportunities, use of modern technologies and electronic educational resources, as well as the course and results of experimental work. The conclusions summarize the main results of the master's study. Approbation of results and publications. Some results of the research were presented at two conferences: VIII International Correspondence Student Scientific and Practical Conference "Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists" (May 19, 2021, Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko), VII International Correspondence Student Scientific and Practical "Correctional and rehabilitation activities: development strategies in the national and global dimensions" (November 24, 2021, Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko). Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 77 pages, including 64 pages of the main text, 1 table, 56 references.
Опис
Ключові слова
children with special educational needs, creative abilities, theatrical art, inclusive theater, stage and theatrical activities, риторика, риторична культура, працівник закладу інклюзивної освіти, тренінг, елеронні освітні ресурси
Бібліографічний опис
Данко, Ю. М. Формування риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Ю. М. Данко, науковий керівник Д. В. Будянський. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2021. – 77 с.