Організаційні засади робота асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням

Анотація
Об’єктом дослідження є освітній процес в класі з інклюзивним навчанням закладу загальної середньої освіти. Предмет дослідження - організаційні засади роботи асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням. Мета дослідження -дослідити та розкрити організаційні засади роботи асистента вчителя класу з інклюзивним навчанням закладу загальної середньої освіти. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретико-методичні засади організації роботи асистента вчителя класу з інклюзивним навчанням, дано визначення основних понять, розкрито сучасні підходи в роботі асистента вчителя. У другому розділі обґрунтовано й розкрито специфіку участі асистента вчителя класу у роботі консиліуму в закладі освіти, діяльності асистента вчителя у роботі з батьками учнів класу, ролі асистента вчителя у складанні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, участі асистента вчителя в освітньому процесі на прикладі уроків математики. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Апробація результатів здійснювалася шляхом участі в V Міжнародної науково-практичної конференції для студентів та молодих учених, яка пройшла 19-20 травня 2021 року. Основні результати дослідження висвітлено у публікації: «Соціальна та академічна інклюзія у європейській та вітчизняній вищій освіті» у збірнику наукових праць «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ІМІДЖ, МОБІЛЬНІСТЬ ТА СОЦІАЛЬНІ ПЕРСПЕКТИВИ». Загальний обсяг роботи – 88 сторінок, з них – 74 сторінок основного тексту, 5 таблиць, 93 джерела.
The object of research is the educational process in the classroom with inclusive education of general secondary education. The subject of research - organizational principles of the teacher's assistant in the classroom with inclusive education. The purpose of the study is to investigate and reveal the organizational principles of the work of an assistant class teacher with inclusive education in a general secondary education institution. The master's thesis consists of an introduction, two chapters, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical and methodological principles of organizing the work of a class teacher assistant with inclusive education, defines the basic concepts, reveals modern approaches in the work of a teacher's assistant. The second section substantiates and reveals the specifics of the assistant teacher's participation in the council in the educational institution, the activities of the teacher's assistant in working with parents of students, the role of the teacher's assistant in drawing up an individual program of development of a child with special educational needs, math lessons. The main results of the master's research are summarized in the conclusions. Approbation of research results. Approbation of the results was carried out by participating in the V International Scientific and Practical Conference for Students and Young Scientists, which took place on May 19-20, 2021. The main results of the study are highlighted in the publication: "Social and academic inclusion in European and domestic higher education" in the collection of scientific papers "EUROPEAN UNIVERSITY: IMAGE, MOBILITY AND SOCIAL PERSPECTIVE". The total volume of the work is 88 pages, including 74 pages.
Опис
Ключові слова
асистент вчителя з інклюзивного навчання, дитина з особливими освітніми потребами, команда психолого-педагогічного супроводу, індивідуальна програма розвитку, адаптація, teacher's assistant for inclusive education, child with special educational needs, team of psychological and pedagogical support, individual development program, adaptation
Бібліографічний опис
Дранковський, О. Е. Організаційні засади робота асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / О. Е. Дранковський, науковий керівник Ю. А. Бондаренко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 88 с.