Позакласна робота як спосіб розвитку мотивації до вивчення природознавства в учнів із порушеннями інтелекту розвитку

Анотація
Об'єктом дослідження є процес розвитку мотивації до навчання в дітей з порушеннями інтелекту. Предмет дослідження – розвиток мотивації в учнів із порушеннями інтелекту до вивчення природознавства в позаурочний час. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи позакласної роботи з учнями із порушеннями інтелектуального розвитку. Вивчено позакласну роботу, як складову цілісного творчого освітнього процесу. Досліджено мотивацію, як фактор підвищення ефективності навчання. Розкрито особливості пізнавальної діяльності учнів з порушеннями інтелект. У другому розділі досліджено стан сформованості мотивації до вивчення природознавства у дітей з порушеннями інтелекту на констатувальному етапі дослідження, описано критерії, рівні та методику визначення стану мотивації в дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, представлено результати констатувального дослідження. У третьому розділі описано експериментальну перевірку впливу природничого гуртка на розвиток мотивації у дітей з порушеннями інтелекту, висвітлено діяльність гуртка, як провідної форми позакласної роботи, розкрито організацію діяльності природничого гуртка в умовах спеціального закладу середньої освіти, представлено аналіз діяльності природничого гуртка з розвитку мотивації у школярів означеної категорії та висвітлено результати формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 106 сторінок, з них – 93 сторінки основного тексту, 2 таблиці, 10 рисунків, 88 джерел.
The object of study is the process of developing motivation to learn in children with intellectual disabilities. The subject of research is the development of motivation in students with intellectual disabilities to study science in extracurricular activities. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical foundations of extracurricular activities with students with intellectual disabilities. Extracurricular activities as a component of a holistic creative educational process have been studied. Motivation as a factor in improving the effectiveness of learning has been studied. Features of cognitive activity of students with intellectual disabilities are revealed. The second section examines the state of motivation to study science in children with intellectual disabilities at the ascertaining stage of the study, describes the criteria, levels and methods of determining the state of motivation in children with intellectual disabilities, presents the results of the ascertaining study. The third section describes the experimental verification of the influence of the natural circle on the development of motivation in children with intellectual disabilities, highlights the activities of the circle as a leading form of extracurricular activities, reveals the organization of the natural circle in a special secondary school. of the specified category and the results of the molding experiment are highlighted. The conclusions summarize the main results of the master's study. Approbation of the research results was carried out at: VI International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimensions" (November 25, 2020, Sumy); VIII International scientific-practical conference of students, graduate students and young scientists "Corrective and inclusive education through the eyes of young scientists" (May 19, 2021, Sumy); VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimension" (November 24, 2021, Sumy). The total volume of the work is 106 pages, including 93 pages of the main text, 2 tables, 10 figures, 88 sources.
Опис
Ключові слова
позакласна робота, мотивація, природознавство, учні з порушеннями інтелекту розвитку, extracurricular work, motivation, science, students with intellectual disabilities
Бібліографічний опис
Подоляка, Т. В. Позакласна робота як спосіб розвитку мотивації до вивчення природознавства в учнів із порушеннями інтелекту розвитку [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Т. В. Подоляка, науковий керівник Ю. М. Косенко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 106 с.