Педагогічна майстерність вчителя початкових класів як умова формування мистецької компетентності молодших школярів
Вантажиться...
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтовано актуальність та практичну цінність обраної теми, поставлено мету і завдання дослідження, зазначено методи та вказано предмет і об'єкт дослідження. Здійснено аналіз праць науковців, науково-педагогічної та методичної літератури. В магістерській роботі розглядається проблема розвитку мистецьких компетентностей молодших школярів на уроках образотворчого мистецтва. Розкрито поняття та елементи педагогічної майстерності вчителя. Висвітлено шляхи формування мистецької компетентності. Експериментально перевірено ефективність педагогічної майстерності вчителя початкових класів як умови формування мистецької компетентності молодших школярів. Для визначення рівня мистецьких компетентостей учнів початкових класів підібрано і використано ряд творчих робіт. У списку використаних джерел подаються ті, на основі яких було здійснене дослідження.
The work consists of an introduction, two chapters, conclusions, a list of sources and appendices. The introduction substantiates the relevance and practical value of the chosen topic, sets the purpose and objectives of the study, indicates the methods and indicates the subject and object of research. The analysis of works of scientists, scientific-pedagogical and methodical literature is carried out. The master's thesis considers the problem of developing artistic competencies of junior high school students in art lessons. The concepts and elements of pedagogical skill of the teacher are revealed. The ways of formation of artistic competence are highlighted. The effectiveness of the pedagogical skills of primary school teachers as a condition for the formation of artistic competence of primary school students has been experimentally tested. To determine the level of artistic competencies of primary school students, a number of creative works were selected and used. The list of used sources includes those on the basis of which the study was conducted.
The work consists of an introduction, two chapters, conclusions, a list of sources and appendices. The introduction substantiates the relevance and practical value of the chosen topic, sets the purpose and objectives of the study, indicates the methods and indicates the subject and object of research. The analysis of works of scientists, scientific-pedagogical and methodical literature is carried out. The master's thesis considers the problem of developing artistic competencies of junior high school students in art lessons. The concepts and elements of pedagogical skill of the teacher are revealed. The ways of formation of artistic competence are highlighted. The effectiveness of the pedagogical skills of primary school teachers as a condition for the formation of artistic competence of primary school students has been experimentally tested. To determine the level of artistic competencies of primary school students, a number of creative works were selected and used. The list of used sources includes those on the basis of which the study was conducted.
Опис
Ключові слова
мистецька компетентність, молодші школярі, творче мислення, образотворче мистецтво, artistic competence, junior high school students, creative thinking, fine arts
Бібліографічний опис
Кісіль, Д. С. Педагогічна майстерність вчителя початкових класів як умова формування мистецької компетентності молодших школярів [Текст] : магістер. робота / Д. С. Кісіль ; науковий керівник С. Ф. Бобровицька. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 62 с.