Використання віртуальних хімічних лабораторій під час дистанційного навчання

Анотація
Магістерську роботу викладено на 71 сторінці, вона включає в себе три розділи і містить 13 рисунків, 1 таблицю, список використаних джерел становить 68 назв. Актуальність роботи полягає в необхідності розробки і впровадженні нових форм і методів викладання хімії під час дистанційного навчання. Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні можливості використання віртуальних хімічних лабораторій та перевірці їх ефективності на уроках хімії під час дистанційного навчання. Об’єкт дослідження: навчальний процес з хімії у закладах середньої освіти під час дистанційного навчання. Предмет дослідження: використання віртуальних хімічних лабораторій в процесі дистанційного навчання. В першому розділі розкрито сутність дистанційного навчання, його переваги та недоліки, описано засоби та інструменти такого навчання. Також визначено особливості навчального процесу на уроках хімії в умовах дистанційного навчання. В другому розділі проаналізовано поняття віртуальних хімічних лабораторій як засобу навчання хімії, досліджено можливості їх застосування під час дистанційного навчання та розкрито методичні аспекти такого застосування. Третій розділ присвячено експериментальній перевірці ефективності використання віртуальних хімічних лабораторій під час дистанційного навчання. Описано організацію і проведення педагогічного експерименту а також наведено і проаналізовано його результати. За матеріалами роботи зроблено висновки та пропозиції щодо використання віртуальних хімічних лабораторій під час дистанційного навчання.
The master's thesis is presented on 71 pages, it includes three sections and contains 13 figures, 1 table, the list of sources used is 68 titles. The urgency of the work lies in the need to develop and implement new forms and methods of teaching chemistry during distance learning. The aim of the work is to theoretically substantiate the possibility of using virtual chemical laboratories and test their effectiveness in chemistry lessons during distance learning. Object of research: educational process in chemistry in secondary education during distance learning. Subject of research: the use of virtual chemical laboratories in the process of distance learning. The first section reveals the essence of distance learning, its advantages and disadvantages, describes the means and tools of such learning. The peculiarities of the educational process in chemistry lessons in the conditions of distance learning are also determined. The second section analyzes the concept of virtual chemical laboratories as a means of teaching chemistry, explores the possibilities of their use during distance learning and reveals the methodological aspects of such applications. The third section is devoted to the experimental verification of the effectiveness of the use of virtual chemical laboratories during distance learning. The organization and conduct of a pedagogical experiment is described, as well as its results are presented and analyzed. Based on the materials of the work, conclusions and proposals were made on the use of virtual chemical laboratories during distance learning.
Опис
Ключові слова
методика викладання хімії, дистанційне навчання, хімія, віртуальна хімічна лабораторія, геймифікація навчання, methods of teaching chemistry, distance learning, chemistry, virtual chemical laboratory, gamification of learning
Бібліографічний опис
Саніна, Н. В. Використання віртуальних хімічних лабораторій під час дистанційного навчання [Текст] : магістер. робота / Н. В. Саніна ; науковий керівник Ю. В. Харченко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 72 с.