Методика навчання біології у закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання

Анотація
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню методичних засад організації дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти. Розкрито роль дистанційного навчання у сучасній середній освіті, висвітлено методику організації ефективного дистанційного навчання біології у 5-11 класах. Надано коротку характеристику онлайн-ресурсів, що можуть бути використані вчителями біології для ефективної взаємодії на уроках. У ході педагогічного експерименту досліджено, що застосування ресурсів для онлайн взаємодії під час уроків сприяє кращому засвоєнню знань учнями під час онлайн-занять, дозволяє учням опанувати різні форми творчої взаємодії з контентом підчас уроків біології, опанувати не тільки предметну компетентність, а й формувати гнучкі компетентності, що необхідні учням для ефективної взаємодії з соціумом в повсякденному житті. Результати експерименту свідчать про підвищення рівня навчальних досягнень з біології, а також про формування стійкої внутрішньої мотивації до навчання у зв’язку з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, які є основним способом міжособистісної взаємодії учнів 5-11 класів. Також в ході експерименту виявлено позитивну динаміку з підготовки онлайн-занять з біології для вчителів, підготовка займає удвічі менше часу.
Qualification work is devoted to the study of methodological principles of organized distance learning in general secondary education. The role of distance learning is revealed in modern secondary education, the method of organization effective distance learning in biology is reflected. A brief description of online resources that bats can be used by biology teachers for effective collaboration in lessons was given. During a pedagogical experiment investigational, that application of resources for online cooperation during the lessons assists the best mastering of knowledge students during online employments, allows to the students to capture the different forms of the creative cooperating with content in the lessons of biology, to capture not only a subject competence but also form flexible competence, that the students need for the effective cooperating with society in everyday life. The results of experiment testify to the increase of level of educational biological achievements and about forming of internal motivation to the studies in connection with the use of informatively-communication technologies that are the basic method of interpersonally cooperation of students 5-11 classes. Also, during the experiment revealed a positive trend in the preparation of online biology classes for teachers, preparation takes less time.
Опис
Ключові слова
дистанційне навчання, онлайн-навчання, онлайн-ресурси, онлайн взаємодія, освітній процес, гнучкі компетентності, навчальні досягнення, distance learning, online-studies, online resources, online cooperation, educational process, flexible competence, educational achievements
Бібліографічний опис
Стрельцова, В. В. Методика навчання біології у закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання [Текст] : магістер. робота / В. В. Стрельцова ; науковий керівник Л. П. Міронець. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 68 с.