Хаби – освітнє середовище вивчення української мови іноземними студентами у ЗВО

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглянуто питання щодо використання української мови як іноземної у процесі надання освітніх послуг іноземним студентам у межах отримання професійної освіти. Акцентовано увагу на тому, що значна кількість іноземних студентів отримує професійну освіту у закладах вищої освіти (ЗВО). У зв’язку з цим запропоновано розпочати створення сучасного освітнього середовища в межах створення й функціонування освітніх хабів, де буде зосереджено весь спектр освітніх послуг, створених загальними зусиллями вітчизняних закладів вищої освіти та наукових установ. Наголошено на необхідності подальшої інтеграції вітчизняних ЗВО у світовий освітній простір, а також адаптації навчальних процесів для потреб глобального ринку праці. Особлива увага звертається на те, що процеси глобалізації, уніфікації та стандартизації вимагають приведення вивчення української мови до світових стандартів вивчення іноземної мови. Відзначено залежність рівня викладання української мови як іноземної від ступеню підготовки викладачів та викладачів-методистів вітчизняних ЗВО, а також від рівня їх комунікативної та мовленнєвої компетентностей. Визначено наявність нормативно-правового забезпечення питань адаптації вітчизняного освітнього простору, вітчизняних ЗВО, національного освітнього продукту до рівня країн Європейського Союзу та світового рівня. Запропоновано об’єднання зусиль окремих ЗВО, освітніх навчальних продуктів, програм, методик у єдину для створення конкурентного освітнього середовища для отримання професійної освіти іноземними студентами на території України у вітчизняних ЗВО.
The article considers the issue of using the Ukrainian language as a foreign language in the process of providing educational services to foreign students in the framework of vocational education. Emphasis is placed on the fact that a significant number of foreign students receive vocational education in higher education. In this regard, it is proposed to begin with creation of a modern domestic educational environment in the creation and operation of educational hubs, which will focus the full range of educational services created by the joint efforts of domestic higher education institutions (HEIs) and research institutions. The need for further integration of domestic HEIs into the world educational space and adaptation of educational processes to the needs of the global labor market was emphasized. Particular attention is paid to the fact that the processes of globalization, unification and standardization require bringing the study of the Ukrainian language to world standards of learning a foreign language. Dependence of the level of teaching the Ukrainian language as a foreign language on the degree of training of teachers and teachers-methodologists of domestic universities and the level of their communicative and speech competences is noted. The existence of normative and legal support for the adaptation of the domestic educational space, domestic HEIs, the national educational product to the level of the European Union and the world level has been determined. It is proposed to unite the efforts of individual HEIs, educational products, programs, methods into a single one to create a competitive educational environment for vocational education by foreign students in Ukraine in domestic universities.
Опис
Ключові слова
українська мова як іноземна, іноземні студенти, освітню середовище, освітні хаби, професійна освіта, заклади вищої освіти, Ukrainian as a foreign language, foreign students, educational environment, educational hubs, professional education, higher education institutions
Бібліографічний опис
Скибун, Н. Хаби – освітнє середовище вивчення української мови іноземними студентами у ЗВО [Текст] / Н. Скибун // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – № 3 (107). – С. 245–259. – DOI: 10.24139/2312-5993/2021.03/245-259.