Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1163
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПоляничко, Анжела Олександрівна-
dc.contributor.authorPolianychko, Anzhela Oleksandrivna-
dc.contributor.authorЧернякова, Аліна Вікторівна-
dc.contributor.authorCherniakova, Alina Viktorivnа-
dc.date.accessioned2017-02-23T13:12:22Z-
dc.date.available2017-02-23T13:12:22Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationПоляничко, А. Комунікативна професійна компетентність як умова взаємодії аніматора з клієнтом у процесі соціокультурної діяльності [Текст] / А. Поляничко, А. Чернякова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 3 (57). – С. 320–326.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1163-
dc.description.abstractУ статті досліджено особливості комунікативної професійної компетентності аніматора як важливої умови взаємодії з клієнтом у процесі соціокультурної діяльності. Авторами доведено, що основна функція соціального працівника у сфері культури – організація змістовного культурного дозвілля шляхом залучення громадян до процесу спілкування. Згідно з результатами дослідження з’ясовано, що основними функціями анімаційної діяльності є такі: функція адаптації та участі, рекреаційна, пов’язана з організацією дозвілля та цілеспрямованим культурним розвитком особистості, виховна, коригувальна, критична та стабілізаційна, яка сприяє пошуку нових взаємовідносин між індивідами та групами, нових стилів життя. Головною умовою продуктивної взаємодії є сформована комунікативна професійна компетентність аніматора. Науковцями схарактеризовано комунікативні професійно значущі якості аніматора: урівноваженість, доброзичливість, привітність у спілкуванні з людьми, педагогічний такт, емпатія і рефлексія, гуманістична спрямованість. На думку авторів наукової розвідки надзвичайно важливим компонентом структури комунікативної компетентності спеціаліста анімаційної соціокультурної діяльності є емоційний ас-пект спілкування. У процесі підготовки фахівців соціокультурної анімації можуть допо¬могти навчальні дисципліни: «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Соціокуль¬турна робота за кордоном», «Соціокультурна анімація», «Освітні технології в соціо¬культурній діяльності», «Соціально-педагогічні технології соціокультурної діяльності».uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the investigation of the features of communicative professional competence of an animator as an important condition of cooperating with a client in the process of socio-cultural activity. The authors stress that a basic function of the development of a worker in the field of a culture is organization of cultural, rich in content leisure by bringing in the citizens to the process of communication. According to the results of the research the basic functions of animation activity are such as: a function of adaptation and participation, recreational, organization of leisure and purposeful cultural development of a personality, correcting, critical and stabilizing that assists the search of new mutual relations between individuals and groups, new styles of life. Much attention is given to the analysis of the communicative professional competence of an animator. The authors describe meaningful internals of an animator: even temper, goodwill, affability in intermingling with people, pedagogical methods, educational technologies, reflection and humanistic orientation. In opinion of the authors the extraordinarily important component of a structure of communicative competence of a specialist of animation socio-cultural activity is an emotional aspect of communication. In the process of preparation of the specialists of socio-cultural animation can help such educational disciplines as: «Management of socio-cultural activity», «Socio-cultural work abroad», «Socio-cultural animation», «Educational technologies in socio-cultural activity», «Socially-pedagogical technologies of socio-cultural activity». Today the role and importance of professional specialists in socio-cultural animation of precautionary, preventive, remedial and developmental transformative social and outreach increases significantly. Such work must be systemic, long-term and held at high scientific and methodological level. To increase the efficiency of the animation the specialist has to master knowledge and skills of professional communication, and be able to apply them in the socio-cultural sphere. Further improvement of skills is advisable to continue in the practice of educational technology at the center of social and cultural spheres. The main advantage of such programs is a professional communication skills formation and skills of social interaction in the community through the use of play.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectаніматорuk_UA
dc.subjectсоціокультурна діяльністьuk_UA
dc.subjectкомунікативна професійна компетентність аніматораuk_UA
dc.subjectігрова діяльністьuk_UA
dc.subjectanimatoruk_UA
dc.subjectsocio-cultural activityuk_UA
dc.subjectsocio-cultural animationuk_UA
dc.subjectcommunicative professional competence of an animatoruk_UA
dc.titleКомунікативна професійна компетентність як умова взаємодії аніматора з клієнтом у процесі соціокультурної діяльностіuk_UA
dc.title.alternativeCommunicative Professional Competence оf аn Animator аs аn Important Condition оf Cooperating With а Client іn the Process оf Socio-Cultural Activityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc37.017.92uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komunikatyvna profesiina kompetentnist yak umova vzaiemodii animatora.pdf531,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.