Психологічні властивості та особливості мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями
Вантажиться...
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті висвітлено проблему психологічних властивостей та характерних особливостей мислення дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Охарактеризовано, що у дітей з такими особливими потребами гальмуються пізнавальні процеси: пам’ять, сприйняття, мислення, спостерігається недорозвиток мовлення та моторики. Акцентовано на тому, що у дитини з інтелектуальними порушеннями відсутня або дуже збіднена основа, на якій розвивається мислення. А саме несформовані наочні та слухові уявлення, обмежена ігрова діяльність, предметні дії, недорозвиток мовлення. Встановлено, що мислення дітей з інтелектуальними порушеннями характеризується несформованістю усіх розумових операцій, зниженням активності розумових процесів, неусвідомленістю та хаотичністю дій у процесі вирішення завдань, конкретністю, ситуативністю та ін.
The article highlights the problem of psychological properties and characteristics of thinking of preschool children with intellectual disabilities. It is characterized that children with such special needs inhibit cognitive processes: memory, perception, thinking, there is an underdevelopment of speech and motor skills. Emphasis is placed on the fact that a child with intellectual disabilities lacks or is very impoverished the basis on which thinking develops. Namely, unformed visual and auditory representations, limited game activity, objective actions, speech underdevelopment. It is established that the thinking of children with intellectual disabilities is characterized by underdevelopment of all mental operations, decreased activity of mental processes, unconsciousness and chaotic actions in the process of solving problems, specificity, situationality, etc.
The article highlights the problem of psychological properties and characteristics of thinking of preschool children with intellectual disabilities. It is characterized that children with such special needs inhibit cognitive processes: memory, perception, thinking, there is an underdevelopment of speech and motor skills. Emphasis is placed on the fact that a child with intellectual disabilities lacks or is very impoverished the basis on which thinking develops. Namely, unformed visual and auditory representations, limited game activity, objective actions, speech underdevelopment. It is established that the thinking of children with intellectual disabilities is characterized by underdevelopment of all mental operations, decreased activity of mental processes, unconsciousness and chaotic actions in the process of solving problems, specificity, situationality, etc.
Опис
Ключові слова
дитина з інтелектуальними порушеннями, мислення, операції мислення, психологічні властивості, child with intellectual disabilities, thinking, operations of thinking, psychological properties
Бібліографічний опис
Аврамчук, Ю. Ю. Психологічні властивості та особливості мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями [Текст] / Ю. Ю. Аврамчук // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців : збірник наукових праць. – Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. – Вип. 9, т. 1. – С. 158–164.