Вплив виду вигодовування на рівень фізичного розвитку дошкільників

Анотація
Роботу присвячено дослідженню залежності рівня фізичного розвитку дітей дошкільного віку від характеру харчування протягом першого року життя. Під час роботи здійснено оцінювання показників фізичного розвитку 81 дитини віком від 3 до 6 років та розподіл їх за харчовим статусом протягом першого року життя. Для кожної дитини було встановлено морфотип і рівень гармонійність фізичного розвитку, після чого проаналізовано залежність цих показників від типу вигодовування. Результати дослідження засвідчили, що незалежно від харчового статусу протягом першого року життя у всіх групах дошкільнят з різним видом вигодовування переважає частка дітей із нормосоматичним типом статури. При цьому найбільший відсоток нормосоматиків серед дітей, які перебували на змішаному вигодовуванні, – 28,6% проти 24,1% при грудному і 23,0% при штучному вигодовуванні. Крім того, встановлено, що частка дошкільників з гармонійним фізичним розвитком значно більша серед тих, хто перебував на штучному виді вигодовування протягом першого року життя (46,2%), у порівнянні з тими, хто був на грудному (37,0%) і змішаному (35,7%) вигодовуванні.
The work is devoted to the study of the dependence of the level of physical development of preschool children on the nature of nutrition during the first year of life. During the work, the indicators of physical development of 81 children aged 3 to 6 years were evaluated and their division according to nutritional status during the first year of life. The morphotype and level of physical development harmony were established for each child, after that the dependence of these indicators on the type of feeding was analyzed. The results of the study showed that regardless of nutritional status during the first year of life in all groups of preschoolers with different types of feeding normosomatic body type is dominated. At the same time, the largest percentage of normosomatics among children who were on mixed type of feeding - 28.6% against 24.1% on breastfeeding and 23.0% on artificial feeding. In addition, it was found that part of preschoolers with harmonious physical development is significantly higher among those who were on artificial feeding during the first year of life (46.2%), compared with those who were breastfed (37.0%) and mixed (35.7%) feeding.
Опис
Ключові слова
вид вигодовування, грудне вигодовування, штучне вигодовування, дошкільники, морфотип, фізичний розвиток, гармонійність фізичного розвитку, type of feeding, breastfeeding, artificial feeding, preschoolers, morphotype, physical development, harmony of physical development
Бібліографічний опис
Дорошенко, А. Ю. Вплив виду вигодовування на рівень фізичного розвитку дошкільників [Текст] : бакалавр. робота / А. Ю. Дорошенко ; науковий керівник О. О. Пташенчук. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 38 с.