Targeted Motivation of the Future Teachers for Forming Health-Saving Competence of Preschoolers by Means of Activity

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017-12
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
In the article the essence of the definitions of "motive" and "motivation" has been analyzed; types, structural elements of motivation have been highlighted. The significance and stages of targeted motivation of the future teachers of preschool education institutions for forming health-saving competence of preschoolers by means of game activity have been revealed. The factors of influence of the teacher of higher education institution on the formation of the indicated motivation have been determined.
У статті проаналізовано сутність дефініцій «мотив», «мотивація»; висвітлено види, структурні елементи мотивації. Розкрито значення та стадії цілеспрямованої мотивації майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності. Визначено чинники впливу педагога вищого навчального закладу на формування означеної мотивації.
Опис
Ключові слова
motive, motivation, future teachers, preschoolers' health-saving competence, game activity, мотив, мотивація, майбутні вихователі, здоров’язбережувальна компетентність дошкільників, ігрова діяльність
Бібліографічний опис
Butenko, V. Targeted Motivation of the Future Teachers for Forming Health-Saving Competence of Preschoolers by Means of Activity [Text] / V. Butenko // SEPIKE : Journal Association 1901. – Frankfurt, Deutschland; Poitiers, France; Los Angeles, USA, 2017. – Edition 18. – Р. 13–19.
Зібрання